Bukás: ezek a számok bizonyítják, hogy Vidnyánszkyt nemcsak Alföldi, de sok kollégája is leiskolázta

  • Nagy Gergely Miklós
  • 2019. július 17.

Színház

Elmerültünk a Nemzeti Színház számaiban - súlyos dolgokat láttunk.

A friss Magyar Narancsban hosszan foglalkozunk, hogy milyen folyamatok, hibák és tendenciák húzódnak meg a Nemzeti Színház katasztrofális nézőtéri adatai mögött (amelyeket a hvg.hu hozott nyilvánosságra). Jelenleg ugyanis a nagyszínpadon csak minden második néző fizet a jegyért, ami teljesen unikum a hazai színházak körében.

Cikkünkben több összehasonlítást is teszünk, amelyekből Vidnyánszky Attila színházának mélyrepülése láthatóvá válik.

Egyrészt a Nemzeti Színház számait hasonlítottuk össze a Nemzeti Színház számaival, ahol az igazgató 2008-től 2013-ig Alföldi Róbert volt, őt hat éve, július elején váltotta a poszton Vidnyánszky Attila. Ezekről külön táblázatok is születtek. Mi most a jegybevételről szólót ajánljuk olvasóink figyelmébe:

false

Igen, jól látják, tavaly már csak 100 milliós jegybevételt tudott a Nemzeti produkálni. Ez egyébként nagyjából annyi, amit a Radnóti Színház mutatott fel 2017-ben. Ami természetesen szintén súlyos kritika Vidnyánszkynak, hiszen a Radnóti Budapest legkisebb színházainak egyike. A Nemzeti pedig az egyik legnagyobb.

De sok más szinten is leiskolázták Vidnyánszkyt színházvető kollégái Budapesten. Nézzék csak meg néhány más prózai színház adatait – a Nemzetivel összevetve:

false

 

A Vidnyánszky-féle Nemzeti lejtmenetéről szóló elemzésünk a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvasható.

A lap csütörtöktől kapható az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt:

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.