Fullajtár Andrea a NER-ről és az ellenzékről: „Sokszor elég egy kis semmiség, hogy elporlasszon egy hatalmas intézményt”

  • narancs.hu
  • 2019. július 19.

Színház

Az ismert színész szép példát is hozott.

Fullajtár Andreáról készítette az eheti Portréját a HVG. A hetilap több témában is kérdezte a Katona József Színház színészét, a politikát a végére hagyták. Ez volt az utolsó kérdés:

„Utoljára 2015-ben vállalt közéleti szereplést, amikor Kulka Jánossal moderálta a március 15-ei ellenzéki tüntetést. Elfogytak a szavak?”

A válasz:

„Bennem a CEU-s tüntetésen tört meg valami. Belesüllyedtem a depressziónak abba a fajtájába, amikor nincsenek amplitúdók, csak a csend. Közben meg nem szabad feladni a reményt. Ellenállásban, ellenzékiségben gondolkodunk, de sokszor elég egy kis semmiség, hogy belülről megrogyasszon és elporlasszon egy hatalmas intézményt. A napokban kipusztult egy rózsatövem, amelyik évek óta harciasan nagy tüskéket növesztett, mindent megtett azért, hogy megvédje magát. És az apró lisztharmat, amelyik kisebb, mint egy gombostű, behálózta, és legyőzte. ezért is hiszem azt, hogy nem feltétlenül a nagy dolgok hozzák el a változást.”

Érdekes az egész interjú, érdemes elolvasni!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.