Fullajtár Andrea a NER-ről és az ellenzékről: „Sokszor elég egy kis semmiség, hogy elporlasszon egy hatalmas intézményt”

  • narancs.hu
  • 2019. július 19.

Színház

Az ismert színész szép példát is hozott.

Fullajtár Andreáról készítette az eheti Portréját a HVG. A hetilap több témában is kérdezte a Katona József Színház színészét, a politikát a végére hagyták. Ez volt az utolsó kérdés:

„Utoljára 2015-ben vállalt közéleti szereplést, amikor Kulka Jánossal moderálta a március 15-ei ellenzéki tüntetést. Elfogytak a szavak?”

A válasz:

„Bennem a CEU-s tüntetésen tört meg valami. Belesüllyedtem a depressziónak abba a fajtájába, amikor nincsenek amplitúdók, csak a csend. Közben meg nem szabad feladni a reményt. Ellenállásban, ellenzékiségben gondolkodunk, de sokszor elég egy kis semmiség, hogy belülről megrogyasszon és elporlasszon egy hatalmas intézményt. A napokban kipusztult egy rózsatövem, amelyik évek óta harciasan nagy tüskéket növesztett, mindent megtett azért, hogy megvédje magát. És az apró lisztharmat, amelyik kisebb, mint egy gombostű, behálózta, és legyőzte. ezért is hiszem azt, hogy nem feltétlenül a nagy dolgok hozzák el a változást.”

Érdekes az egész interjú, érdemes elolvasni!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.