Kegyelmet kaphatott Balmazújváros több éve elítélt polgármestere

  • narancs.hu
  • 2022. október 6.

Belpol

Veres Margit 2018-ban kapott letöltendő börtönbüntetést, de nem vonult be, mert kegyelmi kérvényt adott be az államfőhöz.

Köztársasági elnöki kegyelemben részesülhetett Veres Margit, Balmazújváros korábbi polgármestere, akit 2018-ban öt év letöltendő börtönbüntetésre ítéltek vesztegetés elfogadása miatt – írja24.hu.

A lap ezt abból az információból vezeti le, hogy amint korábban a hvg.hu közérdekű adatigényléséből kiderült, Áder János hivatali idejének utolsó hónapjaiban 173 kegyelmi kérvényt kapott, amelyek közül 6-ot pozitívan bírált el, a többit elutasította. Az pedig szintén kiderült, hogy Veres Margit kérvényét elbírálták, mert Novák Katalin hivatala azt közölte, hogy a köztársasági elnök előtt nincs olyan kegyelmi ügy, amely a hivatalba lépése előtt érkezett volna.

Veres Margitot nem érte el a lap, ügyvédje, Rácsai Lajos azt mondta, nem kapott felhatalmazást részletek közlésére. Azt ugyanakkor elismerte, hogy a volt polgármester szabadlábon van, és azt sem cáfolta, hogy kegyelmet kapott.

Veres a kegyelem elbírálását szabadlábon várhatta ki. A 24.hu szerint az is a kegyelem pozitív elbírálása mellett szól, hogy Veres korábban perújítási kérelmet nyújtott be a bíróságra, hogy bizonyítsa az igazát, januártól büntetőeljárás volt folyamatban a Debreceni Ítélőtáblán. A bíróság a lap kérdésére azonban azt közölte, hogy a perújítási kérelmet június 2-án kevesebb mint egy hónappal Áder utolsó hivatali napját követően visszavonták. A cikk úgy érvel, nem volna logikus a kérelem visszavonása, ha Veresnek valóban börtönbe kellene mennie öt évre.

Mint ismert, a volt polgármestert azért ítélték el, mert 400 ezer forinttal és egy autóval kente meg egy vállalkozó annak érdekében, hogy támogatást szerezzen a rendezvénycsarnokának felépüléséhez.

Korábban lapunk is beszámolt arról, hogy Veresnek bár börtönbe kellett volna vonulnia, a kegyelemre várás miatt helyette céget alapított és sorra nyeri az uniós agrártámogatásokat. De azt is megírtuk, mikor egy hajdúnánási bálon tűnt fel az elítélt volt polgármester, és a környékbeli fideszes potentátokkal bulizott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.