Németh Szilárd a csepeli Fidesszel sem egyeztetett arról, hogy stadiont vásárol a kerületben

Belpol

A Honvédelmi Minisztérium államtitkára úgy lett Csepel egyik legnagyobb ingatlantulajdonosa, hogy ezidáig semmilyen megkeresés nem érkezett a fideszes önkormányzat részére. Borbély Lénárd polgármester nem oldja fel a változtatási tilalmat a területre vonatkozóan, ha nem sportcélú beruházást tervez megvalósítani a Fidesz alelnöke, mert ő „nem változott meg”. 

 

 

„Ismét a csepelieké a Csepel SC, amely bajnokok sorát adta a nemzetnek”

– közölte nemrég Németh Szilárd a Facebookon. A Fidesz-alelnök tulajdonolta Kozma István Magyar Birkózó Akadémia (KIMBA) megvásárolta ugyanis a Csepel SC Alapítvány alapítói jogait gyakorló céget, és ezzel a kerület egyik legnagyobb ingatlantulajdonosa lett. A KIMBA-é a Béke téri komplexum, benne a 12 ezer fős stadionnal, valamint a Hollandi úti és a Gubacsi hídnál lévő telepek. Az adásvétel részletei és a jövőbeli tervek egyelőre nem ismertek. (...)

Layout 1

 
 
 

„Most az ingatlanok állapotának felmérése, felújításának tervezése, illetve az azokat használó sportegyesületekkel, sportolókkal, sportvezetőkkel való tárgyalások következnek. Ennek függvényében dönthetünk arról, hogy mit és hogyan kell modernizálnunk, milyen szervezési kultúrát és működési rendet kell kialakítanunk. Van kiváló példa is előttünk; a Puskás Akadémia és a Fradi” – mondta Németh Szilárd a Magyar Nemzetnek a napokban. Árulkodó, hogy az államtitkár az FTC-t említette, ugyanis a IX. kerületben az történt, ami ellen ő maga évekig kampányolt Csepelen: a Fradi stadionja mellé húzták fel a Magyar Telekom Nyrt. székházát. (...)

„A megválasztásunk óta ugyanazt képviselem; a csepelieké kell, hogy legyen a Csepel SC. Németh Szilárd is erről beszélt 15 éven keresztül. Ez úgy valósulhat meg, ha az állam, de leginkább akkor, ha az önkormányzat tulajdonába kerül”

– mondta Borbély Lénárd polgármester, akivel az irodájában beszélgettünk. A polgármester az alapítványi cég adásvételének részleteiről nem tud semmit, állítása szerint ez idáig semmilyen megkeresés nem érkezett a kerület vezetéséhez a KIMBA és Németh Szilárd részéről, korábban a vásárlási szándékukról sem tájékoztatták. (...)

 
 Fotó: Németh Dániel
 

„A csepeliek részéről van egy mély érzelmi kötődés a Csepel SC iránt. Csak sportcélú fejlesztés jöhet létre a területen”. Kíváncsian várja, hogy mi történik a tulajdonosváltás után; reméli, a kerületi lakosok jól jönnek ki a történetből, a vagyonuk gyarapodni fog. A telep feltehetőleg állami beruházás keretében újulhat meg, ugyanis a KIMBA kizárólag állami pénzből működik. Az önkormányzat csak hosszú idő alatt tudná rendbe tenni, mivel azonban nem ismeri a KIMBA terveit, még nem tervezi, hogy feloldja a jelenleg 2021 végéig hatályos változtatási ti lalmat. A beszélgetés végén megkérdeztük a polgármestert, hogy amennyiben a KIMBA nem sportfejlesztési beruházást tervezne, az önkormányzat belemenne-e.

„Én nem változtam meg”

– válaszolta erre Borbély Lénárd.

A jelenleg hatályos jogszabályok szerint a változtatási tilalmat az önkormányzat oldhatja fel – kivéve, ha a kormány beveti univerzális fegyverét, és kiemelt beruházássá minősíti a ma még ismeretlen terveket. Vagyis végső soron Orbán Viktor dönt arról, hogy a csepeli fideszes belküzdelemben ki kerekedik felül, illetve hogy elindulhat-e az ambiciózus Németh Szilárd akadémiájának további gyarapodása és ingatlanbiznisze, netán felszárnyalása a Fradi-birodalom magasságáig.

E rövid cikkajánlónk egy remek tényfeltáró írás kivonata. Az eredeti cikk teljes mélységében, szélességében és magasságában a Magyar Narancs fenomenális karácsonyi dupla számában olvasható – amely előfizetés ellenében immár digitálisan is elérhető! Vásárolja meg az újságosnál, a közértben, a benzinkúton – vagy szerezze meg most rögtön!

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.