A 24.hu-hoz jutott el az az információ, miszerint a Miniszterelnökség körlevélben értesítette a kormányhivatalok vezetőit, hogy az ügyfélszolgálatokon csak hivatalosan jóváhagyott hirdetményeket lehet elhelyezni.
Hivatalos tájékoztatók kizárólag a felszerelt digitális kijelzőkön jeleníthetőek meg az okmányirodákban és kormányablakokban, az ezeken megjelenő tartalmakat pedig minden esetben a közszolgálatért felelős államtitkárral kell előzetesen jóváhagyatni.
A plakátok sem lehetnek akármilyenek: a kikerülő hirdetményekről értesíteni kell a kormánymegbízotti kabinetet. Sőt, a helyiségről fotót kell készíteni és elküldeni, hogy megbizonyosodjanak, hogy csak olyami került közszemlére, ami oda kerülhet.
Az ellenőrzés és előzetes jóváhagyás indoklása az ,hogy ki akarják szűrni azokat a hirdetményeket, amelyek nem kapcsolódnak a kormányhivatalok tevékenységéhez.
Az intézkedést leginkább a szakszervezetek vették magukra: a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) például országos sztrájkba kezdett, am unkavállalók informálásához pedug fontos lenne, hogy kitehessék hirdetményeiket a hivatalokban, írja a lap.
Mindeközben hangsúlyozzák, hogy a tavaly elfogadott kormányzati igazgatásról szóló törvény szerint lehetővé kell tenni a szakszervezetek számára, hogy közzé tehessék a tevékenységükkel kapcsolatos tájékoztatást a kormányzati intézményekben.