Már el is felejtették a túlóratörvényt: a Fidesz népszerűsége nem romlik tovább

  • narancs.hu
  • 2019. február 15.

Belpol

Ahogy a tiltakozások lendülete alább hagyott, a kormánypárt támogatottsága stabilizálódott.

A túlóratörvény ügye csökkentette a Fidesz népszerűségét, de a folyamat nem tartott sokáig, ez derül ki a Závecz Research felméréséből, amelyet a hvg.hu adott közre.

A friss kutatás február 3- és 10-e között készült, és arról ad tanúbizonyságot, hogy bár a december-január visszaesést hozott a Fidesz támogatottságában, de ahogy elültek a tiltakozások, a Fidesz népszerűsége sem csökkent tovább.

Az adatok szerint

  • a Fidesz tábora 32 százalékos maradt a teljes népességen belül (ez bő két és félmilliós bázis).
  • A Jobbik támogatottsága némileg csökkent, jelenleg 10 százalékon áll,
  • az MSZP, a DK és az LMP mutatója nem változott.
  • A Momentum és a Kutyapárt kis csökkenést számolhat el.

A biztos pártválasztók körében az arányok hasonlóak, ott a kormánypárt 49 %-os, a Jobbiké 14, az MSZP-é 12 százalékos támogatottságot tudhat magáénak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.