Magyar Pétert már az 1956-ban fegyvert fogott nagyapjával támadja a kormánymédia

  • narancs.hu
  • 2024. március 19.

Fekete Lyuk

A KESMA egyik koronaékszere csak megbízható kommunista bíróként hivatkozott Erőss Pálra.

Tovább folytatódik a Magyar Péter show, ezúttal szerencsrére nem oknyomozó újságírókat propagandistázott le: a NER-ből még mindig alig egy hónapja kicsekkolt cégvezető és Varga Judit exférje már a kormánymédia kedvenc témája is lett, csak ma írások tömkelegével támadták úgy, hogy a témák közt még nincs is ott annyira a jelentésekből ismert balhéja exfeleségével. Az összes aktuális témaszálat nem is bogoznánk ki vele kapcsolatban, a legérdekesebb ma ugyanis az lett, hogy a tulajdonképpen konzervatív álomcsaládból származó férfit a felmenőivel kezdte el csesztetni az Origo: Erőss Pál egykori legfelsőbb bírósági bíróról csak annyit írtak, hogy „megbízható kommunista bíró volt a Kádár-rendszerben.”

Ezt már nem hagyta annyiban a szerdán az ígérete szerint Rogán Antal különféle bűncselekményeit a világ elé tárni tervező Magyar, és leírta, pontosan kit szid a kormánymédia legsúlyosabb szegletébe tartozó kiadvány: „Arról az emberről, aki 1956-ban fegyverrel harcolt a hazájáért, soha nem volt párt tagja, ellentétben a Fidesz politikusainak egy részével ügynök sem volt. Arról az emberről, aki még a kommunista rendszerben egyedüliként lemondott a bírói pozíciójáról, amikor a kommunista igazságügyi miniszter bele akart szólni a munkájába. (...) Ő volt az, aki már ügyvédként rengeteg szegény honfitársunknak segített teljesen ingyen. Szintén ő vezette a “Ne féljetek!” Alapítványt, amellyel segítettük a 2006-os Fidesz megemlékezésen megsérült embereket. És ő volt az, akit Orbán Viktor középkereszttel tüntetett ki és akinek temetésén a Kúria fideszes elnöke mondott búcsúbeszédet” - írta.

Mindeközben a közmédiára is eljutott a hír, ami szerint Magyar Péter mögött egy Barlay Kristóf nevű különösen gazdag fiatal áll, de a férfi állítása szerint először a múlt héten találkoztak a ránézésre tényleg elég gazdag férfival, aki amúgy korábban szintén dolgozott a Fidesznek. 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.