A Központi Nyomozó Főügyészség is helytállónak találja a hangfelvételen szereplő egyik megállapítást

  • narancs.hu
  • 2024. március 26.

Fekete Lyuk

Csak nem azt, amire gondolunk.

Nyilatkozatot adott ki a Központi Nyomozó Főügyészség, miután Magyar Péter előállt azzal a hangfelvétellel, ami lázban tartja az országot.

Ezen az is szerepel, hogy Polt Péter megakadályozta volna, hogy Schadl György ügyében sikeres nyomozás zajljon, de a legfőbb ügyész nem teljesen uralja az intézményét. „Ez azért történhetett meg, mert ügyészségen belül Polt nem ura a helyzetnek, különben... (...) akkor aztán utána egyre durvábban gyűltek a izék, a bizonyítékok, akkor szóltak Völnernek, hogy hagyja abba, nem hagyta abba” – fogalmazott Varga Judit a volt férjével való beszélgetésben.

Ezzel arra utalt, hogy bár Schadl György a propagandaminiszter Rogán emberének számított, Polt Péternek nem sikerült leállítani a nyomozást.

„Helytálló az a hangfelvételen szereplő megállapítás, amely szerint dr. Polt Péter legfőbb ügyész nem uralja az ügyészséget. A legfőbb ügyész vezeti és irányítja Magyarország Ügyészségét, ahol a törvények uralma érvényesül” – közölte az ügyészség. – „Az ügyészség valamennyi, a felvételen és a dr. Magyar Péter tanúkihallgatásán elhangzott állítást elemzi, értékeli és további bizonyítási cselekményeket végez.”

Arra érdemben nem reagáltak, hogy Rogán Antal emberei maguk húzták volna ki a miniszter nevét a nyomozati anyagokból. Viszont tagadták, hogy ilyesmi történt volna: „Ismételten szükséges rámutatni arra, hogy ügyészségi iratok eltüntetése, átírása nem csak jogi, hanem fizikai képtelenség is. Valamennyi, az ügyészségen megjelenő adat, és annak sorsa keletkezésétől kezdve dokumentálva van, ráadásul ezek az adatok nem csak egy helyen vannak tárolva, hanem megjelennek más szervek adattárában is, beleértve a nyomozási bírókat vagy a titkos műveleteket végző szerveket. Minden, az ún. Völner-Schadl ügyben keletkezett dokumentum sorsa ismert, az adatokból feltárható valamennyi cselekmény vizsgálata a vonatkozó törvényeknek megfelelően megtörtént, vagy folyamatban van. Ezekről részletesebb tájékoztatást 2024. március 28. napján a Központi Nyomozó Főügyészség sajtótájékoztató keretében ad.”

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.