Vérturisták

Film

A hosszú évek munkájával felhalmozott lelki defektusok és a szabadjára engedett gyilkos ösztönök igen széles tárházát kínálja Ben Wheatley vidám-véres dolgozata, mely egy nappaliból indul, ahol a brit kisrealisták is szívesen elidőznek - a ráérősek akár egy teljes életmű erejéig.

Ám már itt, e kifogástalanul kispolgári nappaliban bűzlik valami - anya csak nyöszörög, mert a házikedvenc (fehér volt, bájos és kutya) halott, a haláláért pedig a lányát hibáztatja, aki viszont úgy fest, mint azok a harmincasok, akiket még mindig a mamájuk fésül. Ebből a fésülős horrorból kínál kiutat egy tágas lakókocsi, melynek alaptartozéka egy rőtszakállú, korán kopaszodásnak indult, ingerlékeny fiatalember. Egy rendes filmrendező biztosan arról készített volna filmet, hogy e két nem túl fotogén, érzelmeiben visszamaradt fiatal hogy talál magára autós kempingjük során a vad angol táj zord szépségei közepette. E kevésbé rendes filmrendező viszont arról készített filmet, hogy e két fiatal hogyan talál magára, miközben a nekik nem tetsző (mert szemetelő, mert tudálékos vagy csak rosszkor rossz helyen bicikliző) honfitársaikat sorra gyilkolják le. Ugyanazzal a természetességgel, amivel mások veszekedve tányért hajigálnak. Na bumm, ők ölnek, amikor éppen nem múzeumba mennek. Hogy pontosan mit is akar ezzel mondani a mostanában oly felkapott művész (Ben Wheatley), nem egészen világos, talán csak éppen annyit, hogy: na bumm! Filmnek mindenesetre hosszú egy kicsit e helyenként vicces és kellően groteszk jelenetfüzér.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.