Képregény

Locke & Key luxuskiadás 1.

  • - svébis -
  • 2019. május 4.

Könyv

Joe Hill valószínűleg már sose mossa le magáról a „Stephen King tehetségesebb fia” epitheton ornanst, ám, úgy tűnik, nem is igazán bánja. Halad ő is tovább a jól kijárt horrorösvényen. Sok dolga nem akad, azonban meg kell hagyni, ehhez a zsánerhez nem árt a markáns fantázia. És azt hiszem, ez a titka Hillnek: a nem túl eredeti alapötleteket virgonc apróságokkal dúsítja.

Így tesz a hat nagyobb egységből álló Locke & Key képregényben is, amelynek luxuskiadása az első két könyvet, összesen 12 füzetnyi történetet tartalmaz kötve-fűzve, kartonáltan, dombornyomott védőborítóval. Guszta az egész, na, és amíg gyönyörködik az olvasó, hajlamos elfelejteni, hogy a történet azért nem egy nagy truváj. A Locke család tagjai, miután visszaköltöztek az ősi birtokra, különböző, ott talált kulcsokkal babrálnak, melyek a természetfelettire nyitnak ajtót. Persze – ahogy az lenni szokott – más is áhítozik ezekre. Közben a gyakran brutális horrort kellő rafináltsággal oldják Gabriel Rodriguez már-már karikatúraszerű rajzai. Nem billennek át a komikum térfe­lére, inkább csak elidegenítenek kicsit: pont annyira, hogy ne szálljon lelkünkre ború a tragédiáktól, és megmaradhassunk a kellemesen borzongató szórakozás színterén.

Mire ezt a kritikát megírom, valószínűleg már meg is jelenik a második könyv, aztán elvileg év végéig kijön a teljes sztori. Nem árt iparkodni, mert a képregény alapján készülő sorozathoz már javában zajlik a casting a Netflixnél.

Fordította: Holló-Vaskó Péter. Fumax, 2018, 320 oldal, 6995 Ft

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."