Amerikai szankciós listára került Putyin és Orbán georgiai szövetségese

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. december 28.

Külpol

Az Egyesült Államok szankciós listára vette Bidzina Ivanisvilit, a georgiai kormányzó párt, a Georgiai Álom alapítóját és tiszteletbeli elnökét.

Antony Blinken külügyminiszter közölte: a büntetőintézkedés indoka „Georgia demokratikus és euroatlanti jövőjének aláásása az Oroszországi Föderáció hasznára.

 „Ivanisvili és a Georgiai Álom intézkedései leépítik a demokratikus intézményeket, lehetővé teszik az emberi jogok megsértését, és csorbítják az alapvető szabadságjogok gyakorlását Georgiában” – olvasható az amerikai külügyminiszter nyilatkozatában, aki azt is hozzáteszi, hogy az Egyesült Államok határozottan elítéli a georgiai kormánypárt lépéseit, és elkötelezett azok felelősségre vonása mellett, akik aláássák a demokráciát és az emberi jogokat Georgiában. Az amerikai álláspont szerint a georgiai kormányzó párt lépései kiszolgáltatják az országot Oroszországnak, amely változatlanul megszállva tartja Georgia területének több mint 20 százalékát.

Az amerikai külügyminisztérium szóvivője ezzel egyidőben egy másik közleményben arról számolt be, hogy Antony Blinken külügyminiszter pénteken megbeszélést folytatott Andrij Szibiha ukrán külügyminiszterrel. A találkozón szó volt a harctéri fejleményekről, a folytatódó orosz rakéta- és dróntámadásokról. Az amerikai külügyminiszter megismételte, hogy az Egyesült Államok megingathatatlanul támogatja az ukránokat szabadságuk védelmében – fogalmazott Matthew Miller külügyi szóvivő.

Orbán Viktor egyébként az oroszokkal egyidőben, szinte elsőként gratulált Ivanisvili győzelméhez, és még az Európai Unió soros elnökeként el is utazott Georgiába, amit az Európai Parlament állásfoglalásban ítélt el. De még a demokráciapárti tüntetők is kifütyülték a magyar vezetőt Tbilisziben. Szijjártó Péter egyébként sajátos logikával tett igazságot a georgiai választási csalások ügyében: szerinte a liberálisok és Brüsszel a hibásak, amiért támadják a családbarát kormányt. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.