Többen meghaltak a Harkivot és térségét ért újabb orosz támadásban

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 18.

Külpol

Lakóépületeket is eltaláltak. Négy ember meghalt, 20 megsebesült, köztük gyerekek is.

Négy ember meghalt, 20 megsebesült csütörtökre virradóra az orosz erőknek a kelet-ukrajnai Harkiv és a közeli Belgorod és Krasznohrad elleni támadásaiban – közölte a régió kormányzója.

Oleh Szinyehubov Telegram-üzenetben arról tájékoztatott, hogy az orosz csapatok nyolc rakétát lőttek ki Belgorodra. Az egyik rakéta egy lakóépületet talált el, amely részben megsemmisült, a sebesültek között két gyerek is van – tette hozzá.

Rakéta csapódott be a Harkivtól 80 kilométerre délre található Krasznohrad több lakóépületébe is, ketten meghaltak, és megsebesült egy 12 éves gyerek.

Harkivot szerda este is rakétatámadás érte, akkor hatan vesztették életüket, és 16 sebesültről tudni.

Ukrajna második legnagyobb városát, Harkivot és térségét az invázió februári kezdete óta rendszeresen érte támadás. Bár az itt folyó harcoknak már több száz halálos áldozata van, az orosz csapatok nem tudták ellenőrzésük alá vonni a várost.

Olekszij Aresztovics ukrán elnöki tanácsadó azt mondta, Ukrajna fokozott orosz rakétatámadásokra számít Kijev ellen az augusztus 24-i ukrán függetlenségi napon.

(MTI)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.