Távozik Havas Ágnes a Magyar Nemzeti Filmalap éléről

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 26.

Mikrofilm

"Teret kíván adni új elképzeléseknek".

Távozik posztjáról Havas Ágnes, a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatója,, a Filmszakmai Döntőbizottság elnöke – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

A közlés szerint a vezető "teret kíván adni új elképzeléseknek", nyolc és fél év után távozik.

"A filmalapnál eltöltött időszak szakmai pályafutásom legnagyobb kihívása volt. Szerettem ezt a munkát. Ezalatt az időszak alatt a magyar filmtámogatás rendszere megújult, az állami támogatás folyamatos, stabil elérhetőségének és a magyar filmszakma tehetséges alkotóinak köszönhetően a magyar film ismét tekintélyt vívott ki magának a hazai közönség előtt és a világban is. A magyar filmipar megerősödött, Magyarország a világ egyik legvonzóbb helye lett a külföldi filmek számára, sok ezer magyar szakembernek biztosítva kiszámítható, folyamatos munkát" – idézi a közlemény Havas Ágnest.

A távozó vezető az arról is beszélt, hogy átadja helyét "azoknak, akik új tervekkel, új elképzelésekkel dolgoznak majd a magyar film hírének öregbítése érdekében és minden bizonnyal tovább segítik az alkotói kreativitás szárnyalását. Biztos vagyok abban, hogy Káel Csaba kormánybiztos úr továbbfejleszti mindazt, amit nyolc és fél év alatt felépítettünk. Köszönettel tartozom Andy Vajnának, filmalapos kollégáimnak és a magyar filmeseknek".

Az MNV közleménye kitér arra is, hogy a Magyar Nemzeti Filmalap zökkenőmentes működése továbbra is biztosított.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.