Távozik Havas Ágnes a Magyar Nemzeti Filmalap éléről

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 26.

Mikrofilm

"Teret kíván adni új elképzeléseknek".

Távozik posztjáról Havas Ágnes, a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatója,, a Filmszakmai Döntőbizottság elnöke – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

A közlés szerint a vezető "teret kíván adni új elképzeléseknek", nyolc és fél év után távozik.

"A filmalapnál eltöltött időszak szakmai pályafutásom legnagyobb kihívása volt. Szerettem ezt a munkát. Ezalatt az időszak alatt a magyar filmtámogatás rendszere megújult, az állami támogatás folyamatos, stabil elérhetőségének és a magyar filmszakma tehetséges alkotóinak köszönhetően a magyar film ismét tekintélyt vívott ki magának a hazai közönség előtt és a világban is. A magyar filmipar megerősödött, Magyarország a világ egyik legvonzóbb helye lett a külföldi filmek számára, sok ezer magyar szakembernek biztosítva kiszámítható, folyamatos munkát" – idézi a közlemény Havas Ágnest.

A távozó vezető az arról is beszélt, hogy átadja helyét "azoknak, akik új tervekkel, új elképzelésekkel dolgoznak majd a magyar film hírének öregbítése érdekében és minden bizonnyal tovább segítik az alkotói kreativitás szárnyalását. Biztos vagyok abban, hogy Káel Csaba kormánybiztos úr továbbfejleszti mindazt, amit nyolc és fél év alatt felépítettünk. Köszönettel tartozom Andy Vajnának, filmalapos kollégáimnak és a magyar filmeseknek".

Az MNV közleménye kitér arra is, hogy a Magyar Nemzeti Filmalap zökkenőmentes működése továbbra is biztosított.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.