Van, ami már a Netflixnek sem fér bele: elkaszálták a méregdrága romantikus vígjátékot

  • narancs.hu
  • 2023. március 17.

Mikrofilm

A sztárokból álló szereplőgárda dobta volna meg a film költségvetését.

Pár éve senki nem akart 150 millió dollárnál is többet szánni Martin Scorsese gengsztermozijára, Az írre, végül a pletykák szerint a költségvetés a 200 milliót is meghaladta. Ugyancsak vonakodtak a stúdiók finanszírozni Guillermo del Toro álomprojektjét, a napokban Oscarral kitüntetett Pinokkiót. De Alfonso Cuarón is nehézségekbe ütközött, amikor el akarta készíteni önéletrajzi ihletésű családi drámáját, a Romat.

Hogy mi a közös ezekben? Az, hogy végül mind a Netflixnél leltek otthonra rendhagyó és költséges projektjükkel. A streamingplatformra sokan évek óta egyfajta mentsvárként tekintenek: a hagyományos stúdiók már csak biztos sikert ígérő franchise-okra, sorozatokra és adaptációkra költenek, a Netflix azonban még hajlandó kockáztatni és nem kevés pénzt adni. Legalábbis eddig így volt. Mint azt tavaly mi is megírtuk, csökken a platform előfizetőinek száma, zuhannak a részvények, a cég pedig felrúgja korábbi, kőbe vésett szabályait is.

A hírek szerint a cég elkaszálta a romkomjairól ismert Nancy Meyers (Minden végzet nehéz, Holiday, A kezdő) legújabb filmjét, mivel egyszerűen nem tudtak megegyezni a költségvetésről. Nem mondhatni, hogy a Netflix garasoskodó lenne: 130 millió dollárt is áldozott volna a romkomra, Meyers azonban ragaszkodott a 150 milliós büdzséhez. Ennyiből már városromboló szörnyeket és Marvel-filmeket szokás vászonra álmodni, a főleg dialógusokra és szép emberekre épülő románcok ettől lényegesen kevesebbe kerülnek. Vélhetően azonban épp utóbbiból pakolta volna tele filmjét Meyers:

Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Michael Fassbinder és Owen Wilson is a lehetséges szereplők közé tartozott,

minden bizonyára az ő fizetésük miatt lett volna szükséges a kiugró cechre.

A Netflix egyébként nem sajnálja a pénzt sztárokra költeni – legalábbis ha akcióról van szó: a Gal Gadot, Dwayne Johnson, Ryan Reynolds trióval felálló Különösen veszélyes bűnözők ugyanúgy 200 millióba került, mint a Ryan Goslingot bevető A szürke ember; de a szintén Reynolds főszereplésével készült Six Underground – Hatan az alvilágból is 150 millió dollárba fájt nekik. Egy ízlésesen berendezett konyhára, és az ott egymásnak szerelmet valló világsztárokra azonban a jelek szerint huzakodnak ugyanennyit áldozni.

Meyers elkaszált mozijának címe a pletykák szerint Paris Paramount volt és egy író-rendezőről szólt, aki beleszeretett producerébe; a páros sikert sikerre halmozott a filmbizniszben, amíg nem szakítottak egymással. Egy új projekt azonban ismét összehozta őket, így kénytelenek félretenni érzelmeiket a siker érdekében. Ha Meyers mégis megtalálja valahol a produkcióhoz szükséges 150 millió dollárt, a mozi pedig el is készül, ez lesz minden idők legdrágább romkomja. Az eddigi rekordot a mára méltó módon elfeledett 2010-es Honnan tudod? tartja, amely ugyancsak elképesztően drága szereplői miatt (Reese Witherspoon, Jack Nicholson, Owen Wilson, Paul Rudd) 120 millió dollárba került. A kritikusok utálták, a nézőket pedig egyszerűen hidegen hagyta, hiszen még 50 milliót sem hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.