Van, ami már a Netflixnek sem fér bele: elkaszálták a méregdrága romantikus vígjátékot

  • narancs.hu
  • 2023. március 17.

Mikrofilm

A sztárokból álló szereplőgárda dobta volna meg a film költségvetését.

Pár éve senki nem akart 150 millió dollárnál is többet szánni Martin Scorsese gengsztermozijára, Az írre, végül a pletykák szerint a költségvetés a 200 milliót is meghaladta. Ugyancsak vonakodtak a stúdiók finanszírozni Guillermo del Toro álomprojektjét, a napokban Oscarral kitüntetett Pinokkiót. De Alfonso Cuarón is nehézségekbe ütközött, amikor el akarta készíteni önéletrajzi ihletésű családi drámáját, a Romat.

Hogy mi a közös ezekben? Az, hogy végül mind a Netflixnél leltek otthonra rendhagyó és költséges projektjükkel. A streamingplatformra sokan évek óta egyfajta mentsvárként tekintenek: a hagyományos stúdiók már csak biztos sikert ígérő franchise-okra, sorozatokra és adaptációkra költenek, a Netflix azonban még hajlandó kockáztatni és nem kevés pénzt adni. Legalábbis eddig így volt. Mint azt tavaly mi is megírtuk, csökken a platform előfizetőinek száma, zuhannak a részvények, a cég pedig felrúgja korábbi, kőbe vésett szabályait is.

A hírek szerint a cég elkaszálta a romkomjairól ismert Nancy Meyers (Minden végzet nehéz, Holiday, A kezdő) legújabb filmjét, mivel egyszerűen nem tudtak megegyezni a költségvetésről. Nem mondhatni, hogy a Netflix garasoskodó lenne: 130 millió dollárt is áldozott volna a romkomra, Meyers azonban ragaszkodott a 150 milliós büdzséhez. Ennyiből már városromboló szörnyeket és Marvel-filmeket szokás vászonra álmodni, a főleg dialógusokra és szép emberekre épülő románcok ettől lényegesen kevesebbe kerülnek. Vélhetően azonban épp utóbbiból pakolta volna tele filmjét Meyers:

Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Michael Fassbinder és Owen Wilson is a lehetséges szereplők közé tartozott,

minden bizonyára az ő fizetésük miatt lett volna szükséges a kiugró cechre.

A Netflix egyébként nem sajnálja a pénzt sztárokra költeni – legalábbis ha akcióról van szó: a Gal Gadot, Dwayne Johnson, Ryan Reynolds trióval felálló Különösen veszélyes bűnözők ugyanúgy 200 millióba került, mint a Ryan Goslingot bevető A szürke ember; de a szintén Reynolds főszereplésével készült Six Underground – Hatan az alvilágból is 150 millió dollárba fájt nekik. Egy ízlésesen berendezett konyhára, és az ott egymásnak szerelmet valló világsztárokra azonban a jelek szerint huzakodnak ugyanennyit áldozni.

Meyers elkaszált mozijának címe a pletykák szerint Paris Paramount volt és egy író-rendezőről szólt, aki beleszeretett producerébe; a páros sikert sikerre halmozott a filmbizniszben, amíg nem szakítottak egymással. Egy új projekt azonban ismét összehozta őket, így kénytelenek félretenni érzelmeiket a siker érdekében. Ha Meyers mégis megtalálja valahol a produkcióhoz szükséges 150 millió dollárt, a mozi pedig el is készül, ez lesz minden idők legdrágább romkomja. Az eddigi rekordot a mára méltó módon elfeledett 2010-es Honnan tudod? tartja, amely ugyancsak elképesztően drága szereplői miatt (Reese Witherspoon, Jack Nicholson, Owen Wilson, Paul Rudd) 120 millió dollárba került. A kritikusok utálták, a nézőket pedig egyszerűen hidegen hagyta, hiszen még 50 milliót sem hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.