Van, ami már a Netflixnek sem fér bele: elkaszálták a méregdrága romantikus vígjátékot

  • narancs.hu
  • 2023. március 17.

Mikrofilm

A sztárokból álló szereplőgárda dobta volna meg a film költségvetését.

Pár éve senki nem akart 150 millió dollárnál is többet szánni Martin Scorsese gengsztermozijára, Az írre, végül a pletykák szerint a költségvetés a 200 milliót is meghaladta. Ugyancsak vonakodtak a stúdiók finanszírozni Guillermo del Toro álomprojektjét, a napokban Oscarral kitüntetett Pinokkiót. De Alfonso Cuarón is nehézségekbe ütközött, amikor el akarta készíteni önéletrajzi ihletésű családi drámáját, a Romat.

Hogy mi a közös ezekben? Az, hogy végül mind a Netflixnél leltek otthonra rendhagyó és költséges projektjükkel. A streamingplatformra sokan évek óta egyfajta mentsvárként tekintenek: a hagyományos stúdiók már csak biztos sikert ígérő franchise-okra, sorozatokra és adaptációkra költenek, a Netflix azonban még hajlandó kockáztatni és nem kevés pénzt adni. Legalábbis eddig így volt. Mint azt tavaly mi is megírtuk, csökken a platform előfizetőinek száma, zuhannak a részvények, a cég pedig felrúgja korábbi, kőbe vésett szabályait is.

A hírek szerint a cég elkaszálta a romkomjairól ismert Nancy Meyers (Minden végzet nehéz, Holiday, A kezdő) legújabb filmjét, mivel egyszerűen nem tudtak megegyezni a költségvetésről. Nem mondhatni, hogy a Netflix garasoskodó lenne: 130 millió dollárt is áldozott volna a romkomra, Meyers azonban ragaszkodott a 150 milliós büdzséhez. Ennyiből már városromboló szörnyeket és Marvel-filmeket szokás vászonra álmodni, a főleg dialógusokra és szép emberekre épülő románcok ettől lényegesen kevesebbe kerülnek. Vélhetően azonban épp utóbbiból pakolta volna tele filmjét Meyers:

Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Michael Fassbinder és Owen Wilson is a lehetséges szereplők közé tartozott,

minden bizonyára az ő fizetésük miatt lett volna szükséges a kiugró cechre.

A Netflix egyébként nem sajnálja a pénzt sztárokra költeni – legalábbis ha akcióról van szó: a Gal Gadot, Dwayne Johnson, Ryan Reynolds trióval felálló Különösen veszélyes bűnözők ugyanúgy 200 millióba került, mint a Ryan Goslingot bevető A szürke ember; de a szintén Reynolds főszereplésével készült Six Underground – Hatan az alvilágból is 150 millió dollárba fájt nekik. Egy ízlésesen berendezett konyhára, és az ott egymásnak szerelmet valló világsztárokra azonban a jelek szerint huzakodnak ugyanennyit áldozni.

Meyers elkaszált mozijának címe a pletykák szerint Paris Paramount volt és egy író-rendezőről szólt, aki beleszeretett producerébe; a páros sikert sikerre halmozott a filmbizniszben, amíg nem szakítottak egymással. Egy új projekt azonban ismét összehozta őket, így kénytelenek félretenni érzelmeiket a siker érdekében. Ha Meyers mégis megtalálja valahol a produkcióhoz szükséges 150 millió dollárt, a mozi pedig el is készül, ez lesz minden idők legdrágább romkomja. Az eddigi rekordot a mára méltó módon elfeledett 2010-es Honnan tudod? tartja, amely ugyancsak elképesztően drága szereplői miatt (Reese Witherspoon, Jack Nicholson, Owen Wilson, Paul Rudd) 120 millió dollárba került. A kritikusok utálták, a nézőket pedig egyszerűen hidegen hagyta, hiszen még 50 milliót sem hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.