Van, ami már a Netflixnek sem fér bele: elkaszálták a méregdrága romantikus vígjátékot

  • narancs.hu
  • 2023. március 17.

Mikrofilm

A sztárokból álló szereplőgárda dobta volna meg a film költségvetését.

Pár éve senki nem akart 150 millió dollárnál is többet szánni Martin Scorsese gengsztermozijára, Az írre, végül a pletykák szerint a költségvetés a 200 milliót is meghaladta. Ugyancsak vonakodtak a stúdiók finanszírozni Guillermo del Toro álomprojektjét, a napokban Oscarral kitüntetett Pinokkiót. De Alfonso Cuarón is nehézségekbe ütközött, amikor el akarta készíteni önéletrajzi ihletésű családi drámáját, a Romat.

Hogy mi a közös ezekben? Az, hogy végül mind a Netflixnél leltek otthonra rendhagyó és költséges projektjükkel. A streamingplatformra sokan évek óta egyfajta mentsvárként tekintenek: a hagyományos stúdiók már csak biztos sikert ígérő franchise-okra, sorozatokra és adaptációkra költenek, a Netflix azonban még hajlandó kockáztatni és nem kevés pénzt adni. Legalábbis eddig így volt. Mint azt tavaly mi is megírtuk, csökken a platform előfizetőinek száma, zuhannak a részvények, a cég pedig felrúgja korábbi, kőbe vésett szabályait is.

A hírek szerint a cég elkaszálta a romkomjairól ismert Nancy Meyers (Minden végzet nehéz, Holiday, A kezdő) legújabb filmjét, mivel egyszerűen nem tudtak megegyezni a költségvetésről. Nem mondhatni, hogy a Netflix garasoskodó lenne: 130 millió dollárt is áldozott volna a romkomra, Meyers azonban ragaszkodott a 150 milliós büdzséhez. Ennyiből már városromboló szörnyeket és Marvel-filmeket szokás vászonra álmodni, a főleg dialógusokra és szép emberekre épülő románcok ettől lényegesen kevesebbe kerülnek. Vélhetően azonban épp utóbbiból pakolta volna tele filmjét Meyers:

Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Michael Fassbinder és Owen Wilson is a lehetséges szereplők közé tartozott,

minden bizonyára az ő fizetésük miatt lett volna szükséges a kiugró cechre.

A Netflix egyébként nem sajnálja a pénzt sztárokra költeni – legalábbis ha akcióról van szó: a Gal Gadot, Dwayne Johnson, Ryan Reynolds trióval felálló Különösen veszélyes bűnözők ugyanúgy 200 millióba került, mint a Ryan Goslingot bevető A szürke ember; de a szintén Reynolds főszereplésével készült Six Underground – Hatan az alvilágból is 150 millió dollárba fájt nekik. Egy ízlésesen berendezett konyhára, és az ott egymásnak szerelmet valló világsztárokra azonban a jelek szerint huzakodnak ugyanennyit áldozni.

Meyers elkaszált mozijának címe a pletykák szerint Paris Paramount volt és egy író-rendezőről szólt, aki beleszeretett producerébe; a páros sikert sikerre halmozott a filmbizniszben, amíg nem szakítottak egymással. Egy új projekt azonban ismét összehozta őket, így kénytelenek félretenni érzelmeiket a siker érdekében. Ha Meyers mégis megtalálja valahol a produkcióhoz szükséges 150 millió dollárt, a mozi pedig el is készül, ez lesz minden idők legdrágább romkomja. Az eddigi rekordot a mára méltó módon elfeledett 2010-es Honnan tudod? tartja, amely ugyancsak elképesztően drága szereplői miatt (Reese Witherspoon, Jack Nicholson, Owen Wilson, Paul Rudd) 120 millió dollárba került. A kritikusok utálták, a nézőket pedig egyszerűen hidegen hagyta, hiszen még 50 milliót sem hozott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.