Tetőteraszkoncert: a Bin-Jip az A38-on

  • 2012. július 3.

Snoblesse

Harcsa Veronika nem vész el, csak átalakul, ezúttal a koreai üres házakról elnevezett formációban lép színpadra.


Bár a zenekar Kim Ki-duk filmjéről kapta a nevét, egy másik, hasonlóképp népszerű darab, a Veronika kettős élete is rokonságban áll a 2010 óta koncertező formációval, hiszen Harcsa Veronika (7 kérdés az énekesnővel itt) ideje jó részét ingázva, saját, dzsesszt játszó kvartettje és a triphop, az elektro és a nu-jazz határvidékén mozgó, hivatalosan gyakorta „lealternatívozott” Bin-Jip között. A Bin-Jip elektronikus popban és demokráciában utazik, a zenekari tagok ugyanis saját bevallásuk szerint mindenből – a zeneszerzéstől a hangszerelésen át a produceri teendőkig – egyaránt kiveszik a részüket. A Harcsa Veronika, Kaltenecker Zsolt, Andrew J és Gyémánt Bálint alkotta formáció japán kiadóval is büszkélkedhet, ami csak kevés, koreai filmről elnevezett hazai csapatról mondható el. Ezúttal az A38 tetőteraszán játszanak.

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.