Zeck Julianna

  • Zeck Julianna

Zeck Julianna cikkei

Gordon Eszter: Képbe zárt pillanatok

A kultúra világában otthonosan mozgó fotográfust elsősorban művészportréiról és előadásfotóiról ismerjük, rendszeresen készít standfotókat filmforgatásokon is. Ezen a Keleti Éva (őt Gordon a mentorának tekinti) kezdeményezte kiállításon azonban nem csak ezt az oldalát ismerhetjük meg.

„Az unalmat kockáztatom”

Jövő héten kerül a mozikba új filmje, a Január 2., ennek kapcsán beszélgettünk Szilágyi Zsófia filmrendezővel a pakolás misztikumáról, a napi rutin monotonitásáról, a filmkészítés nehézségeiről és egy szakítás rejtélyeiről.

„Mit kaptunk az oroszoktól”

Édesanyjáról, Rácz Valiról szóló, Halálos körhinta című kötete után most A budai vár vagányai című ifjúsági regénnyel jelentkezik, amely az 1956-os forradalom és szabadságharcról szól. Monica Porterrel a gyerekkori élményeiről, tankokról és az amerikai menekülttáborról beszélgettünk.

„Foganatja nem lett”

Radical Relax címen rendez előadást a Katonában, amelynek ezúttal ő az egyedüli szerzője is. Arról beszélgettünk vele, hogy hogyan lesz közösségi élmény egy előadás, s mi történik, ha semmit sem csinálunk, de szóba került az is, hogy milyen lenne, ha kikapcsolnánk a telefont, és megennénk egy levest.

„Belesűríteni egy gesztusba”

Tavaly elnyerte a Kassák kortárs művészeti díjat, ebből tudta megvalósítani a munka kérdéskörét körbejáró, Itt a munka, hol az otthon? című kiállítását. Ennek kapcsán beszélgettünk a kétkezi munkával kapcsolatos tapasztalatokról, s arról, hogy milyen az az állapot, amikor sehol sem vagyunk.

Párizsi pillanatok

A film Giovanna (Monica Bellucci) halálával és feltámadásával kezdődik, s a halál, öngyilkosság, öregedés, feledés kérdéskörét boncolgatja abszurd jelenetek egymásra halmozásával.

Utazás válás ellen

Char­lotte Gainsbourg személye számos nézőnek garancia a minőségre, elég, ha csak Lars von Trierrel készített filmjeit említjük, mint A nimfomániás, a Melankólia vagy az Antikrisztus.Zeck j

Kövess minket: