Zeck Julianna
Zeck Julianna cikkei
Szikszai Rémusz: "Pótcselekvések sorozata következik abból, hogy nem tudunk változtatni a lényegen"
Gordon Eszter: Képbe zárt pillanatok
A kultúra világában otthonosan mozgó fotográfust elsősorban művészportréiról és előadásfotóiról ismerjük, rendszeresen készít standfotókat filmforgatásokon is. Ezen a Keleti Éva (őt Gordon a mentorának tekinti) kezdeményezte kiállításon azonban nem csak ezt az oldalát ismerhetjük meg.
„Az unalmat kockáztatom”
„Itt lettünk felnőttek, és már egy sáros rendszer fogadott” – interjú Hegedüs Vera íróval
„Mit kaptunk az oroszoktól”
„Foganatja nem lett”
Radical Relax címen rendez előadást a Katonában, amelynek ezúttal ő az egyedüli szerzője is. Arról beszélgettünk vele, hogy hogyan lesz közösségi élmény egy előadás, s mi történik, ha semmit sem csinálunk, de szóba került az is, hogy milyen lenne, ha kikapcsolnánk a telefont, és megennénk egy levest.
Szimler Bálint: „Az a fajta kussoltatás, ami az iskolában megy, hatással van a rendszerre, amelyben élünk”
Hajduk Károly: Vannak szélmalomharcaink, és nem is csak a közéletben
„Belesűríteni egy gesztusba”
Tavaly elnyerte a Kassák kortárs művészeti díjat, ebből tudta megvalósítani a munka kérdéskörét körbejáró, Itt a munka, hol az otthon? című kiállítását. Ennek kapcsán beszélgettünk a kétkezi munkával kapcsolatos tapasztalatokról, s arról, hogy milyen az az állapot, amikor sehol sem vagyunk.
Párizsi pillanatok
A film Giovanna (Monica Bellucci) halálával és feltámadásával kezdődik, s a halál, öngyilkosság, öregedés, feledés kérdéskörét boncolgatja abszurd jelenetek egymásra halmozásával.
Utazás válás ellen
Charlotte Gainsbourg személye számos nézőnek garancia a minőségre, elég, ha csak Lars von Trierrel készített filmjeit említjük, mint A nimfomániás, a Melankólia vagy az Antikrisztus.Zeck j