Harmincan felmondtak a Kolibri Színházban az új igazgató miatt

  • narancs.hu
  • 2025. március 1.

Színház

Áprilisban működésképtelenné válhat a színház.

Bejelentette távozását a 75 főt foglalkoztató Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház húsz alkalmazottja, valamint további tíz fő, akik régóta vállalkozóként dolgoztak a teátrumban, mert nem akarnak együtt dolgozni az új igazgatóval, Zalán Jánossal – írja a hvg.hu.

A lap szerint a felmondott munkatársak közül a legtöbben április 30-i határidővel távoznak. Köztük van számos színész, így a színház három legfoglalkoztatottabb művésze, Nyirkó Krisztina, Nizsai Dániel és Krausz Gábor, valamint a színház rendezője, Vidovszky György és látványtervezője, Orosz Klaudia is.

Áprilisi távozásukkal a színház gyakorlatig működésképtelen lesz.

A távozók között van a két ügyelő, a teljes színházi nevelési csapat, a kellékes és a művészeti titkár is. Voltak, akik úgy akartak felmondani, hogy az évad végéig maradnak, de a színházvezetés rábeszélte őket, hogy ha már mennek, menjenek áprilistól, mert májusban már úgysem tud játszani a színház. A portál megjegyzi, további felmondások is várhatók. 

Novák János a színház alapító igazgatója a hvg.hu megkeresésére úgy kommentálta a felmondásokat, ott rontotta el, hogy nem adta be újra a pályázatát, „kinyitottam ezzel a kaput, és beáradhatott minden addig elfojtott indulat”. Arra a kérdésre, nem fáj-e látni, hogy összeomlik a műve, azt mondta: „A repülők sem maradnak örökké az égen”. Amikor arról kérdezték, miért legitimálja személyével az ennyire elutasított Zalán Jánost, azt válaszolta: így reméli azt, hogy valami megmaradhat az 1992-ben létrehozott teátrumból. 

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Kolibri Színházban a társulat tiltakozása ellenére nevezték ki igazgatónak Zalán Jánost. A nagy port kavart igazgatóváltásról ebben a cikkünkben írunk bővebben:

Zalán Jánossal készült interjúnk pedig itt olvasható:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.