Váratlanul, idő előtt kiírták az Örkény Színház igazgatói pályázatát – Mácsai Pál nem indul újra

  • narancs.hu
  • 2023. október 9.

Színház

Úgy tűnik, a főváros ily módon kívánja biztosítani, hogy a színház jövője biztosan ne függjön az önkormányzati választás eredményétől.

Váratlanul kiírták a budapesti Örkény Színház igazgatói pályázatát

írja az Index. Mácsai Pál jelenleg a 4. igazgatói ciklusát tölti az Örkény élén, megbízatása 2025-ig tart.

A most kiírt igazgatói pozícióra 2025. március 1-től 5 évre keresnek vezetőt.

Bár Mácsai a lapnak nem akart nyilatkozni, annyit elmondott, hogy az új és régi igazgató jó egy évig együtt fog dolgozni, együtt összeállítva a 2024/2025-ös évadot, és szerinte biztosan lesz olyan színházi pályázat, ami a szakmai kontinuitást biztosítja.

Mindebből egyértelmű, hogy

ő maga nem fog pályázni.

Lehetséges utódként Gáspár Máté kulturális menedzser, a Budapest Brand programigazgatójának neve került szóba, illetve az Örkény színművészéé, Polgár Csabáé.

Polgár Csaba lapunknak tavasszal azt mondta, 

"Csapatban szívesen dolgoznék egy színház élén. Az a fajta klasszikus színházvezetői ambíció, hogy egyedüliként kapitánnyá váljak, azt hiszem, nem nekem való."

A korai kiírás nyilvánvaló oka nem más lehet, mint hogy a főváros ily módon kívánja biztosítani, hogy a 2024. június 9-i önkormányzati választás eredményétől biztosan ne függjön a fővárosi fenntartású színház jövője,

hisz' akár a közgyűlés esetleges kormánypárti többségűvé válása nyilvánvalóan átírhatja Karácsonyék terveit.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.