Több mint hét éve fel kellett volna újítani, a fideszes jelöltnek most jutott eszébe

Választás 2022

Máig nem készült el a gyulai vasútállomás 2014 végére ígért rekonstrukciója.

„Jó hírt jelentettünk be. Az idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a monarchiabeli kinézetét” – kezdte Facebook-oldalán lelkes beszámolóját még február végén Kovács József, a közelgő parlamenti választás újrainduló fideszes országgyűlési képviselője.

Néhány dologról azonban ő is és a felújítás ütemezéséről hírt adó Görgényi Ernő fideszes polgármester is megfeledkezett. Egyrészt mindezt már közel tíz évvel ezelőtt megígérték. „Gyula város képviselő-testületének legutóbbi ülésén Alt Norbert (Fidesz-KDNP) alpolgármester jelentette be a jó hírt: jövőre megújul a több mint 100 éves gyulai vasútállomás. A Gyulai Hírlap értesülése szerint a Magyar Államvasutak mintegy 60–70 millióból korszerűsíti városunk pályaudvarát. A Gyulai Hírlapnak Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, a MÁV saját forrásából végzi el a gyulai pályaudvar felújítását. A kivitelezési tervek már készen vannak, a felújítás műszaki előkészítése megtörtént. A munkálatok megkezdésének tervezett ideje 2014 júniusa, befejezése pedig 2014 decembere” – mindezt 2013 novemberében írta a Gyulai Hírlap

Másrészt nem sokkal később, 2015 augusztusában a Fidesz helyi szócsöveként működő újság, feledve hogy a vasútállomás felújításával 2014 végére el kellett volna készülni, újabb nagyívű fejlesztésekről írt. „Az elképzelések szerint megújul a vasútállomás, és villamosítják a Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula szakaszt. Jelentős vasútfejlesztésekre lehet számítani Gyulán a 2014 és 2020 közötti uniós fejlesztési ciklusban. A MÁV Zrt. közlése szerint két éven belül megújulhat (azaz itt már 2017-et ígértek – a szerk.) a gyulai vasútállomás, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pedig arról számolt be az elmúlt héten, hogy a Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula szakaszt is felújítják 2020-ig.” Ez egyben a villamosítást is magában foglalta volna.

Eddig azonban semmi sem történt. Pontosabban annyi igen, hogy iszonyatos csúszással és az eredetileg tervezett költség négyszereséért elkészült a Szeged és Hódmezővásárhely közötti kicsinyke pályaszakasz felújítása. Üzemben helyezték az azóta szinte állandóan meghibásodó tram-train szerelvényeket.

Ez 80 milliárd forintjába került az uniós és honi adófizetőknek. Ám a vonalfelújítás nem ért el Gyuláig. Azt is ígérték, hogy mindezzel párhuzamosan a peronok és a közbeeső állomások mindegyikét modernizálják. Nem történt meg.

Békés vármegye egykori székhelyének, Gyulának, a viharsarki térség második legnépesebb városának régi vágya, hogy villanypályás vasúti vonal vezessen ide. Ez turisztikai szempontból sem lényegtelen. Ezzel az is elérhető lenne, hogy akár Budapest, akár Szeged felé és onnan átszállás nélkül lehetne eljutni a békési fürdővárosba.

Egyelőre azonban az ígéretekből hosszú idő óta nem valósult meg semmi. De most Kovács Józsefnek eszébe jutott, és újból megígérte.

(Címlapképünkön: Kovács József és Görgényi Ernő sajtótájékoztatója a gyulai vasútállomás előtt. Forrás: Kovács József Facebook)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.