Több mint hét éve fel kellett volna újítani, a fideszes jelöltnek most jutott eszébe

Választás 2022

Máig nem készült el a gyulai vasútállomás 2014 végére ígért rekonstrukciója.

„Jó hírt jelentettünk be. Az idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a monarchiabeli kinézetét” – kezdte Facebook-oldalán lelkes beszámolóját még február végén Kovács József, a közelgő parlamenti választás újrainduló fideszes országgyűlési képviselője.

Néhány dologról azonban ő is és a felújítás ütemezéséről hírt adó Görgényi Ernő fideszes polgármester is megfeledkezett. Egyrészt mindezt már közel tíz évvel ezelőtt megígérték. „Gyula város képviselő-testületének legutóbbi ülésén Alt Norbert (Fidesz-KDNP) alpolgármester jelentette be a jó hírt: jövőre megújul a több mint 100 éves gyulai vasútállomás. A Gyulai Hírlap értesülése szerint a Magyar Államvasutak mintegy 60–70 millióból korszerűsíti városunk pályaudvarát. A Gyulai Hírlapnak Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, a MÁV saját forrásából végzi el a gyulai pályaudvar felújítását. A kivitelezési tervek már készen vannak, a felújítás műszaki előkészítése megtörtént. A munkálatok megkezdésének tervezett ideje 2014 júniusa, befejezése pedig 2014 decembere” – mindezt 2013 novemberében írta a Gyulai Hírlap

Másrészt nem sokkal később, 2015 augusztusában a Fidesz helyi szócsöveként működő újság, feledve hogy a vasútállomás felújításával 2014 végére el kellett volna készülni, újabb nagyívű fejlesztésekről írt. „Az elképzelések szerint megújul a vasútállomás, és villamosítják a Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula szakaszt. Jelentős vasútfejlesztésekre lehet számítani Gyulán a 2014 és 2020 közötti uniós fejlesztési ciklusban. A MÁV Zrt. közlése szerint két éven belül megújulhat (azaz itt már 2017-et ígértek – a szerk.) a gyulai vasútállomás, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pedig arról számolt be az elmúlt héten, hogy a Szeged–Hódmezővásárhely–Gyula szakaszt is felújítják 2020-ig.” Ez egyben a villamosítást is magában foglalta volna.

Eddig azonban semmi sem történt. Pontosabban annyi igen, hogy iszonyatos csúszással és az eredetileg tervezett költség négyszereséért elkészült a Szeged és Hódmezővásárhely közötti kicsinyke pályaszakasz felújítása. Üzemben helyezték az azóta szinte állandóan meghibásodó tram-train szerelvényeket.

Ez 80 milliárd forintjába került az uniós és honi adófizetőknek. Ám a vonalfelújítás nem ért el Gyuláig. Azt is ígérték, hogy mindezzel párhuzamosan a peronok és a közbeeső állomások mindegyikét modernizálják. Nem történt meg.

Békés vármegye egykori székhelyének, Gyulának, a viharsarki térség második legnépesebb városának régi vágya, hogy villanypályás vasúti vonal vezessen ide. Ez turisztikai szempontból sem lényegtelen. Ezzel az is elérhető lenne, hogy akár Budapest, akár Szeged felé és onnan átszállás nélkül lehetne eljutni a békési fürdővárosba.

Egyelőre azonban az ígéretekből hosszú idő óta nem valósult meg semmi. De most Kovács Józsefnek eszébe jutott, és újból megígérte.

(Címlapképünkön: Kovács József és Görgényi Ernő sajtótájékoztatója a gyulai vasútállomás előtt. Forrás: Kovács József Facebook)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.