Kerékesztergálás után lengéscsillapítót cserélhetnek a tram-trainen

  • narancs.hu
  • 2022. február 17.

Belpol

Az a kérdés, nagy sebességnél mitől kezd kígyózni a Szeged és Hódmezővásárhely között járó „vasvilla”.

A tervbe vett 100 kilométeres sebességgel nem közlekedhet a próbaüzemét töltő Csongrád-Csanád megyei tram-train, mert ha 80-nál gyorsabban megy, kígyózó mozgásba kezd. Ezt ugyan nem ítélték veszélyesnek, de az utasokat zavarhatja, ezért korlátozták a sebességét – így viszont megközelíteni sem tudja a korábban tervbe vett 30-35 perces menetidőt, 49 perc alatt teszi meg a távolságot a vásárhelyi vasútállomás és a szegedi nagyállomás között.

A Telex megpróbált utánajárni annak, mi történhetett, miért, és mi várható.

Az biztos, hogy az egyik tram-traint Budapestre küldték, és a BKV Zrt. Baross kocsiszínjének kerékesztergájával dolgoztak rajta február 8-án és 9-én, megváltoztatva a kerekek profilját, abban a reményben, hogy a kígyózás megszűnik. Erre utalt Karácsony Gergely főpolgármester, amikor arról írt múlt heti Facebook-posztjában, hogy a BKV dolgozik azon, hogy Lázár János projektje „ne álljon bele a földbe”.

A vasúttársaság elismerte a kígyózást, és azt felelte, hogy a gyártó – a Stadler Magyarország – és a megrendelő – a MÁV – „dolgozik a hatóság bevonásával a jelenség megszüntetésén”.  Azt nem a Telexnek, hanem a Mandinernek sikerült megtudnia, az Innovációs és Technológai Minisztériumtól, hogy a kígyózás nem szűnt meg. 

A cikkből az derült ki, a próbaüzemnek, és a tram-train tökéletesítésének nem föltétlenül tesz jót, hogy a politika időnként befolyásolja a folyamatokat. A MÁV érzékeltette, hogy a mostani finomhangolások egy ilyen kötöttpályás rendszer esetében természetesek, máshol is. 

A Szegeder pedig arról írt, hogy a lengéscsillapítók cseréje, ha minden igaz, megoldja a problémát.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

HÓDMEZŐVÁSÁRHELY LÁZÁR JÁNOS SZEGED BOTKA LÁSZLÓ PALKOVICS LÁSZLÓ MÁV ZRT. MÁRKI-ZAY PÉTER ITM TRAM-TRAIN

ELŐZŐ CIKK A ROVATBANEgy meg nem valósult nagyberuházás: bíróságon a jászberényi Malom-ügy

Egy meg nem valósult nagyberuházás: bíróságon a jászberényi Malom-ügyKÖVETKEZŐ CIKK A ROVATBANBíróságra megy a siófoki önkormányzat egy Balaton-parti szállodája visszaszerzéséértBíróságra megy a siófoki önkormányzat egy Balaton-parti szállodája visszaszerzéséért

NEKED AJÁNLJUK

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.