Kerékesztergálás után lengéscsillapítót cserélhetnek a tram-trainen

  • narancs.hu
  • 2022. február 17.

Belpol

Az a kérdés, nagy sebességnél mitől kezd kígyózni a Szeged és Hódmezővásárhely között járó „vasvilla”.

A tervbe vett 100 kilométeres sebességgel nem közlekedhet a próbaüzemét töltő Csongrád-Csanád megyei tram-train, mert ha 80-nál gyorsabban megy, kígyózó mozgásba kezd. Ezt ugyan nem ítélték veszélyesnek, de az utasokat zavarhatja, ezért korlátozták a sebességét – így viszont megközelíteni sem tudja a korábban tervbe vett 30-35 perces menetidőt, 49 perc alatt teszi meg a távolságot a vásárhelyi vasútállomás és a szegedi nagyállomás között.

A Telex megpróbált utánajárni annak, mi történhetett, miért, és mi várható.

Az biztos, hogy az egyik tram-traint Budapestre küldték, és a BKV Zrt. Baross kocsiszínjének kerékesztergájával dolgoztak rajta február 8-án és 9-én, megváltoztatva a kerekek profilját, abban a reményben, hogy a kígyózás megszűnik. Erre utalt Karácsony Gergely főpolgármester, amikor arról írt múlt heti Facebook-posztjában, hogy a BKV dolgozik azon, hogy Lázár János projektje „ne álljon bele a földbe”.

A vasúttársaság elismerte a kígyózást, és azt felelte, hogy a gyártó – a Stadler Magyarország – és a megrendelő – a MÁV – „dolgozik a hatóság bevonásával a jelenség megszüntetésén”.  Azt nem a Telexnek, hanem a Mandinernek sikerült megtudnia, az Innovációs és Technológai Minisztériumtól, hogy a kígyózás nem szűnt meg. 

A cikkből az derült ki, a próbaüzemnek, és a tram-train tökéletesítésének nem föltétlenül tesz jót, hogy a politika időnként befolyásolja a folyamatokat. A MÁV érzékeltette, hogy a mostani finomhangolások egy ilyen kötöttpályás rendszer esetében természetesek, máshol is. 

A Szegeder pedig arról írt, hogy a lengéscsillapítók cseréje, ha minden igaz, megoldja a problémát.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

HÓDMEZŐVÁSÁRHELY LÁZÁR JÁNOS SZEGED BOTKA LÁSZLÓ PALKOVICS LÁSZLÓ MÁV ZRT. MÁRKI-ZAY PÉTER ITM TRAM-TRAIN

ELŐZŐ CIKK A ROVATBANEgy meg nem valósult nagyberuházás: bíróságon a jászberényi Malom-ügy

Egy meg nem valósult nagyberuházás: bíróságon a jászberényi Malom-ügyKÖVETKEZŐ CIKK A ROVATBANBíróságra megy a siófoki önkormányzat egy Balaton-parti szállodája visszaszerzéséértBíróságra megy a siófoki önkormányzat egy Balaton-parti szállodája visszaszerzéséért

NEKED AJÁNLJUK

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.