A tervbe vett 100 kilométeres sebességgel nem közlekedhet a próbaüzemét töltő Csongrád-Csanád megyei tram-train, mert ha 80-nál gyorsabban megy, kígyózó mozgásba kezd. Ezt ugyan nem ítélték veszélyesnek, de az utasokat zavarhatja, ezért korlátozták a sebességét – így viszont megközelíteni sem tudja a korábban tervbe vett 30-35 perces menetidőt, 49 perc alatt teszi meg a távolságot a vásárhelyi vasútállomás és a szegedi nagyállomás között.
A Telex megpróbált utánajárni annak, mi történhetett, miért, és mi várható.
Az biztos, hogy az egyik tram-traint Budapestre küldték, és a BKV Zrt. Baross kocsiszínjének kerékesztergájával dolgoztak rajta február 8-án és 9-én, megváltoztatva a kerekek profilját, abban a reményben, hogy a kígyózás megszűnik. Erre utalt Karácsony Gergely főpolgármester, amikor arról írt múlt heti Facebook-posztjában, hogy a BKV dolgozik azon, hogy Lázár János projektje „ne álljon bele a földbe”.
A vasúttársaság elismerte a kígyózást, és azt felelte, hogy a gyártó – a Stadler Magyarország – és a megrendelő – a MÁV – „dolgozik a hatóság bevonásával a jelenség megszüntetésén”. Azt nem a Telexnek, hanem a Mandinernek sikerült megtudnia, az Innovációs és Technológai Minisztériumtól, hogy a kígyózás nem szűnt meg.
A cikkből az derült ki, a próbaüzemnek, és a tram-train tökéletesítésének nem föltétlenül tesz jót, hogy a politika időnként befolyásolja a folyamatokat. A MÁV érzékeltette, hogy a mostani finomhangolások egy ilyen kötöttpályás rendszer esetében természetesek, máshol is.
A Szegeder pedig arról írt, hogy a lengéscsillapítók cseréje, ha minden igaz, megoldja a problémát.
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!
HÓDMEZŐVÁSÁRHELY LÁZÁR JÁNOS SZEGED BOTKA LÁSZLÓ PALKOVICS LÁSZLÓ MÁV ZRT. MÁRKI-ZAY PÉTER ITM TRAM-TRAIN
ELŐZŐ CIKK A ROVATBAN Egy meg nem valósult nagyberuházás: bíróságon a jászberényi Malom-ügyKÖVETKEZŐ CIKK A ROVATBANBíróságra megy a siófoki önkormányzat egy Balaton-parti szállodája visszaszerzéséért
NEKED AJÁNLJUK
A fehérorosz-orosz hadgyakorlat után maradhat ott ez-az – mondta a fehérorosz elnök.
A migrációról, a kereszténységről és a családról hasonlóan gondolkodik a magyar kormányfő és a brazil elnök.
Ugyanakkor vannak arra utaló jelek, hogy Moszkva kész a diplomáciai lépések folytatására - mondta a NATO főtitkára.
A híresen oltásellenes brazil elnök jó nagyot pózolt Orbánnal a Karmelita kolostor teraszán.
A volt igazságügyi államtitkár háromhavi végkielégítéssel távozhatott. Vajon történik-e változás e téren?
Az elmúlt 24 órában 115-en vesztették életüket.
A képviselő szerint Matolcsy György fia egy 1,3 milliárdos palotában lakik, amit a Nemzeti Bank alapítványa kutatóközpontnak vásárolt.
A balatonfüredi zárt frakcióülésen mindent elnyomott a gyurcsányozás.
Nem magának, hanem...