Lakatos Márk lakása előtt tüntettek szombat este

  • narancs.hu
  • 2024. október 27.

Belpol

A stylisttal szemben Ábrahám Róbert újságíró feljelentést is tett fiatalkorú ellen elkövetett szexuális bűncselekmény gyanújával.

A tudósítások szerint több százan tüntettek szombat este Budapesten a Batthyány téren. A demonstrációt Ábrahám Róbert újságíró, a Pesti Srácok korábbi munkatársa szervezte, jelen voltak a Mi Hazánk aktivistái is. A résztvevők gyerekcipőt, mécsest vittek a helyszínre. A cipő azt jelképezte, hogy egy gyermekkorában állami gondoskodásban élt férfi azt állítja: szexuális bűncselekményeket követett el vele szemben egy ottani lakás tulajdonosa.

Ábrahám Róbert ezzel a tettel Lakatos Márk stylistot vádolja. Feljelentést tett, vallomásokat adott le hétfőn a főügyészségen gyermekprostitúció, nemi erőszak és emberkereskedelem gyanújával.  A főügyészségre eljuttatott vallomás szerint az állami gondozott fiúkat, akik megvásárolhatóak voltak homoszexuális együttlétekre, kerítő kutatta fel, aki jutalékot is kapott. 

A tüntetést Ábrahám azért is hívta össze, mert az a meggyőződése, hogy akik korábban a gyermekvédelem ügyében nyilvánosan megszólaltak a kormányt és az intézményrendszert bírálva, demonstrációt szerveztek, ebben az ügyben hallgatnak, kettős mércével mérnek. A hatóságokat is vádolja, azzal, hogy engedték, a megvádolt közszereplő eltűnjön: 

A Telex a tüntetés kapcsán azt írta, hogy próbálta elérni telefonon a megvádolt közszereplőt, de nem sikerült. 

A Magyar Nemzet baloldali véleményvezérnek és homoszekszuális influenszernek nevezi Lakatost az esetről írva, és emlékeztet, hogy az influenszerek demostrációjának egyik támogatója volt. 

A Magyar Hang kérdésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság azt közölte, Ábrahám Róbert beadványa alapján a rendőrség nyomozást rendelt el ismeretlen tettessel szemben. A lap arról is beszámol, hogy a stylist Facebook-oldala szombaton délután eltűnt.

A Bors márciusban írta meg egy férfi beszámolója és kimásolt csetbeszélgetései alapján, hogyan közeledett hozzá a stylist, tudva azt is, hogy még fiatalkorú volt. 

Az Ábrahám által hallgatással vádolt Pottyondy Edina azt írta a videóra rögzített vallomás kapcsán, hogy „a megrendítő beszámoló után, akármennyi fenntartásom van az interjút készítő személye és szándékai kapcsán, az egyetlen helyes döntés az alapos nyomozás, a megfelelő jogi eljárás”. Elvárja, hogy a hatóságok lépjenek, tájékoztassák a közvéleményt a nyomozásról, és azt is elvárja, hogy a megvádolt ember reagáljon. Hozzátette, érdekes, hogy most „nem vádolják sem a HírTV-t, sem a Magyar Nemzetet, sem az Indexet, ahol ez idáig nem számoltak be a vádakról, és nem követelik a miniszterelnök vagy Kocsis Máté vagy a kormány bármely tagjának az állásfoglalását. Épp ahogy nem követelték a pedofil katolikus papok kapcsán, vagy ahogy nem követelik ma sem, hogy hozzon minden kegyelmi döntést nyilvánosságra a kormányzat, és legyen nyilvános vizsgálat K. Endre szabadon engedéséről”.

A címlapkép forrása Ábrahám Róbert Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.