A Pesti Srácok véleménycikkben áll ki a Puzsért megütő Ábrahám Róbert mellett

  • narancs.hu
  • 2024. július 20.

Belpol

A felek különbözőképp emlékeznek a történtekre. 

Szombat délelőtt írta meg a Telex, hogy évek óta tartó oda-vissza üzengetés után péntek délután tettlegességig fajult Puzsér Róbert és Ábrahám Róbert, a Pesti Srácok egyik újságírójának konfliktusa.

Ábrahám ököllel arcon ütötte Puzsér Róbertet, miután az egy általa „szatirikus gúnyiratnak” nevezett Facebook-posztban úgy írt magukról, mintha szexuális viszonyuk lett volna, és most a nyilvánosság előtt szakítana a Pesti Srácok újságírójával. Puzsér a posztban azt kérte Ábrahámtól, hogy „ne zaklass tovább, soha többé nem akarlak látni, ne várj rám a parkolóban, és ne somfordálj a házam körül!”

Puzsér Róbert a hírportálnak azt mondta, hogy Ábrahám Róbert kért tőle találkozót. A Tűzoltó utcában találkoztak, ahol állítása szerint a Pesti Srácok újságírója azt kérte Puzsértól, hogy üljön be a fekete Mercedesébe. „Természetesen nem szálltam be, ezért sértegetni meg ráncigálni kezdett, azt magyarázta nekem, hogy »a gyerekeim azt olvassák, hogy az apjuk buzi«, aztán ököllel pofán csapott”. Elmondása szerint az ütést nem viszonozta, hanem amikor Ábrahám végül elengedte a karját, ott hagyta a Pesti Srácok újságíróját. Ezután elment a rendőrségre, hogy feljelentést tegyen.

A BRFK a híroldal megkeresésére azt írta, hogy „az Ön által említett esettel kapcsolatban a BRFK IX. Kerületi Rendőrkapitányság folytat nyomozást, melynek során egy férfit súlyos testi sértés bűntett kísérlete miatt hallgattak ki gyanúsítottként”.

Ábrahám Róbert azonban máshogy emlékszik a történtekre, szerinte Puzsér nem egyedül ment a találkozóra, hanem egy „kis sráccal együtt lépett ki a kapun”, aki távolról kamerázta az egészet (Puzsér ezt az esetről beszámoló lap megkeresésére tagadta, szerinte nem készült felvétel). Mint a posztjában írja, „… közben oldalra fordulva láttam, hogy a kis barátja továbbra is veszi, és arra kértem, hogy ne játssza magát tovább a kamerának, hanem vagy üljünk be az autóba, vagy keressünk egy helyet, de ne csináljon jelenetet. Ekkor még inkább a kamerának játszva el akart viharzani – hiszen a felvétel már megvolt, hogy ő feszengve odaállt –, én pedig a keze után nyúltam, hogy azért hadd mondjam már végig, amit elkezdtem. És ekkor a meglökte a kezemet, amire reflexszerűen felpofoztam, ő pedig sikítani kezdett. Majd elszaladt a rendőrségre.”

Telex szombat délután újabb hírrel jelentkezett a Puzsér-Ábrahám párharc kapcsán, ebből kiderül: a Pesti Srácok oldalán szombaton megjelent egy véleménycikk az üggyel kapcsolatban. „A tűréshatáron túl – Vélemény!!!!” című, Kertész Dávid által jegyzett írás úgy kezdődik, hogy

„vannak, akik azt hiszik bármit megtehetnek, mert a nyilvánosság mellettük van. Puzsér Róbert ennek az iskolapéldája, hiszen félrecsúszott életét azzal próbálja kompenzálni, hogy magát piedesztálra emelve néz le és sérteget mindenkit. Amíg szembe nem jön a valóság. El lehet ítélni az erőszakot, de az erőszak nem a pofonnal kezdődik”.

A publicisztikában a szerző arról ír, hogy „az erőszak azzal a pofátlan hergeléssel kezdődött, amivel Puzsér évek óta uszította Robi ellen az érte rajongó hordáját”, többek között „tőzegszedőzte, cigányozta, zsidózta, legutóbb pedig, nem tudni milyen állapotban, de egy egészen elképesztő baromsággal támadta be a közösségi médiában. Azzal, hogy Robi tulajdonképpen az ő ex-melegpajtija”. Kertész szerint „Ábrahám Robi családos ember. Apa, férj és mindkettőben jó”, Puzsér ellenben „megrázta a pofonfát, és a fejére hullott a gyümölcs”.

A véleménycikk úgy zárul, hogy

„a közbeszéd elképesztően erőszakos, gyűlölettel és erőszakkal teli. Ezen változtatni kell, és valóban nem az hozza el a változást, ha a pofonok nem csak a virtuális térben sülnek el. De van az a pont, ami felett már nem lehet tovább tűrni.

Ábrahám Robit személyében, családja és a teljes nyilvánosság előtt gyalázta már évek óta Puzsér, ha az ember férfiból van, akkor egy idő után nem tud tűrni. A jobboldal ugyanis türelmes, ahogy Robi is, de ha örökké eltartjuk a kisujjat, akkor egy idő után letörik, néha ökölbe szorul a kéz.”

A híroldal megkereste a Pesti Srácok főszerkesztőjét, Huth Gergelyt, hogy megkérdezzék, mi az véleménye az ügyről, egyetért-e a lapjában megjelent véleménycikkel, továbbá, hogy lesz-e következménye Ábrahám Róbert támadásának. Amint választ kapnak, frissítik a cikket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.