Lebontott hatvanpusztai műemlékek után nyomoz Tordai Bence

  • narancs.hu
  • 2025. április 18.

Belpol

A képviselő a miniszterelnök apja által birtokolt majorság építkezéséről faggatja a megyei kormányhivatalt.

A Fidesz-kormány úgy működik, hogy mást vádol azzal, amit ő maga tesz – állítja Tordai Bence országgyűlési képviselő, az ingatlanügyéről szóló Magyar Nemzet-cikkre hivatkozva. A lap szerint az ellenzéki politikus 2016-ban vett egy budapesti telket, amelyen lebontott egy műemléki védettségű ingatlant. Ez utóbbi kitételt vitatja Tordai, aki csütörtökön Facebook-bejegyzésében azt írta, ha nem közli az újság a helyreigazítását, bírósághoz fordul.

A bejegyzés arról is szól a műemlékvédelmi világnap alkalmából, hogy a képviselő „előveszi” „Orbánék hatvanpusztai műemlékrombolását”. A József nádor majorságaként ismert birtokon 19. századi épületegyüttes állt, amelyet az ellenzéki képviselő állítása szerint elbontott az új tulajdonos, hogy a helyére luxusrezidenciát húzzon föl.

Tordai szerint „minden jel arra mutat, hogy Orbánék törvénytelenül semmisítették meg a 200 éves műemlékeket”.

A képviselő adatigénylést küldött a Fejér Vármegyei Kormányhivatalhoz, az iránt érdeklődve, milyen engedélyek alapján végeztek a birtokon bontást és építkezést, készült-e értékleltár vagy építéstörténeti dokumentáció.

A bejelentéssel kapcsolatban a 444 emlékeztet, papíron a hatvanpusztai birtok Orbán Győzőé, a majorság körül minden föld az Orbán és a Mészáros családé.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."