Megtiltották a fotózást a debreceni diplomaosztón: az ok talán Mészáros Lőrinc jelenléte lehetett

  • narancs.hu
  • 2019. január 11.

Belpol

A diplomaátadást fotózni kívánó rokont még rendőrrel is fenyegették.

A Debreceni Egyetem jogi karának ma délelőtt zajló diplomaosztóján történt furcsa esetről a 444.hu számolt be.

Az esetről az érintett Dániel számolt be a lapnak, aki bátyját szerette volna lefotózni, miközben az átveszi diplomáját. Ezt azonban nem engedték neki. Az egyetem biztonségi őrei ugyanis közölték vele, hogy nem fotózhat, kivezették az ünnepségről, és azzal fenyegették, hogy rendőrt hívnak, ha nem működik együtt.

Dániel azt mondta el, hogy sejtése szerint a fotózás tiltásának az lehet az oka, hogy a diplomaosztón Mészáros Lőrinc is részt vett a hozzátartozók között ülve. Az egyetem eddigi megkeresésre még nem adott információt arról, hogy valóban Mészáros jelenléte okolta-e a szigorú intézkedést, vagy esetleg minden eseményen tiltják a fényképezést.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.