Reagált a Madách igazgatója: Maruzsának a médiafelhajtásig semmi baja nem volt az iskola közleményével

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 29.

Belpol

Mészáros Csaba a Facebookon írt arról, hogy a kormánynak nem a tények számítanak, hanem a botrány és a precedens. 

A Madách Imre Gimnázium Facebook-oldalán reagált az elmúlt napok történéseire Mészáros Csaba volt igazgató, akit szerdán a Belügyminisztérium azonnali hatállyal mentett fel a pozíciójából azután, hogy a budapesti gimnázium nevelőtestülete az intézmény honlapján tájékoztatta a szülőket és a tanulókat arról, hogy a minisztérium rendelkezésével szemben a digitális eszközöket nem fogják elvenni a tanítás előtt a diákoktól. Az igazgató felmentése miatt szerda este több százan tüntettek az iskolánál. 

Mészáros Csaba a bejegyzést Luthert idézte („Itt állok és mást nem tehetek”), mondván "ugyanabban a korban élünk. A kérdés: mitől nemzeti és mitől keresztény a mostani hatalom? Sajnos ennek mítosza elmúlt, csak az ideológiai alapot sajátítja ki magának. Én sem tehettem másként, mert amit eddig képviseltem, hiteltelenné vált volna a hatalom nyomásra" – fogalmazott.

Mészáros emellett pontosította, hogy nem rúgták ki, csak az igazgatói pozíció alól mentették fel, jövőre a Madách tanára lesz, tanítva fogja befejezni a pályáját.

A volt igazgató azt is írta, hogy a felmentéséhez vezető helyzetet azok a médiumok robbantották ki, amelyek szemlézték az egy hetes közleményt a Madách oldaláról, korábban ugyanis ő már jelezte Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárnak, hogy kitettek egy ilyen közleményt, neki pedig nem volt ellenvetése, mondván „milyen mesteri a rendelet, hogy ezt is engedi”.

„Ha nincs a médiafelhajtás nem mentettek volna fel. Mert nem a tények számítanak, hanem a botrány és a precedens”

– írta Mészáros Csaba.

A rendelettel kapcsolattal megjegyezte, hogy a diákokat eddig nem a hazugságra nevelték, mert úgyis az fog történni, hogy ezután két mobiljuk lesz. 

Hozzátette azt is, hogy „aki demonstrál, nem értem teszi. Magáért, az iskolájáért és a gyermekei jövőjéért. Nem én kerültem méltatatlan helyzetbe. Én azt tettem, amit tennem kellett” – fogalmazott.

Kitért arra is, hogy tudja, hogy ha pert indítana, akkor megnyerhetné, de megemlékezett arról is, hogy nem lehetett könnyű Maruzsa államtitkárnak, akinek a lányai egyébként a Madáchba járnak, erre ő felmenti az igazgatót. Végül azt üzente, hogy ha a tantestület ugyanilyen erős és egységes marad, akkor „egymás után lőhetik ki a saját igazgatóinkat, vagy hozhatnak ide bárkit, a Madách megmarad" – írta Mészáros Csaba, megköszönve a sok szeretetet. 

Az igazgató felmentéséről szóló véleménycikkünkben azt írtuk: „Amikor a Belügyminisztérium hajlandó elbocsátani egy olyan iskolaigazgatót, aki az ország legjobbjai közé tartozik, az azt jelzi, hogy a NER felfogásában az oktatás elleni háború nem ért véget.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.