Felkerült az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet honlapjára egy jelentés a Keleti pályaudvaron vasárnap este kisiklott InterCity vonat balesetéről – szúrta ki a Telex. A közlemény a baleset utáni helyszíni szemle eredményeit imerteti.
A közlemény szerint az volt a gond, hogy az InterCity vonalán fekvő "4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták".
A mozdony kerekei azonban ezután visszatértek a pályára, de úgy, hogy azzal a mozdony a szomszédos vágányra került, ahol szintén jött egy vonat, ez utóbbinak a mozdonyvezetője azonban időben észlelte a még mozgásban lévő, de már kisiklott IC-kocsikat, ezért gyorsfékezéssel megállította vonatát kb. 50 méterrel az ütközés előtt.
A fő gondot tehát az a bizonyos "4. sz. átszelési kitérő" okozta, a közlemény ki is tér erre, mondván "a 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére".
Magyarul a csavarok eltörése miatt egyrészt a biztosítóberendezésnek úgy tűnt, hogy megfelelően állnak a sínek, de valójában nem, másrészt az eltört csavarok miatt nem is tudták a megfelelő pozícióba állítani a váltót.
A Telex úgy tudja, a két csavarból az egyik már régebben eltört (rozsdás volt), a másik a váltáskor törhetett el.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz.