Miközben a tüntetők a nevét skandálták, Áder János megtekintette A diktátor utolsó beszédét

  • narancs.hu
  • 2017. április 5.

Fekete Lyuk

Na, ki szereti a szimbólumokat?

Miközben a CEU mellett és az önkény ellen tüntetők azt skandálták, hogy „ne írd alá, János”, a köztársasági elnök elment a Müpába, és megnézte a John Malkovich által eljátszott monodrámát, A diktátor utolsó beszédét.

Erről az MTI fotótárából értesülhetünk, ahol képet közölnek róla, hogyan beszélget Áder és felesége Káel Csaba igazgatóval a páholyban.

false

 

Fotó: MTI

Az előadás a műsorfüzet szerint erről szól:

„Az idők kezdete óta napjainkig újra és újra színre lépnek azok az uralkodók, vezetők, akiket az emberek természetfeletti erővel, mindenhatósággal, sőt: isteni képességekkel ruháznak fel. Hogyan lehetséges mindez? Miért vagyunk ilyenek? Ennyire hiszékenyek és romlottak volnánk?”

Jó kérdések. Vajon min gondolkozhatott közben Áder?

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.