film

Piranha 3DD

Film

Ha azt vesszük, hogy ez vérbeli trashfilm, és nem is akar más lenni, még van remény - egy darabig. Hisz' mi is kellhet a mozikba a strandszezon és a nyári hangulat megalapozásához, mint néhány jól kifejlett emberevő víziállat, sikoltva fel-alá szaladgáló nők bikiniben és anélkül, no meg literszámra szétlocsolt művér? 'szintén? Bármi más.

Ha egy zsánerfilm a közepe felé kezd méltathatatlanul rossz lenni, felmerül a gyanú (vagy a mentegetés vágya?): bizonyára csak paródiának szánták. Most vergődjünk, mint a filmbéli halacskák a szárazföldön, hogy komolyan gondolta-e ezt valaki is az alkotók közül? Vagy hagyjuk a csudába az egészet, ne hüledezzünk a sok butaságon, hanem nevessünk, ha bírja a gyomrunk; hiszen mint a 2010-es Piranha folytatása, ez a film is valamiféle animálhorror elé tartott görbe tükör kívánna lenni. Erre a görbetükörségre azért gyanakszunk, mert hirtelen feltűnik David Hasselhof is - de sajnos saját paródiájának is gyenge. A klisék nincsenek eléggé kifordítva ahhoz, hogy igazán nevettessenek; az egész inkább kínos, mint vicces: az olcsó altesti humortól a Darwin-díjas halálokig. A rendező hiába akarja a szatíra mögé bújtatni a szoftpornóba (mi másért a DD megjelölés a címben) és teljes debilitásba futó sztoriját, az eredmény élvezhetetlen. Csak az a jó benne, amikor a csapból is piranhák folynak. Ez viszont nemhogy egy mozifilmhez, de még egy rafináltabb szóvicchez sem elég.

A Piranha 3DD tipikusan az a valami, amit elnézve újra és újra rá kell jönnünk: mindig van lejjebb. Egyetlen erénye, hogy csak 83 percig tart.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”