film

Piranha 3DD

Film

Ha azt vesszük, hogy ez vérbeli trashfilm, és nem is akar más lenni, még van remény - egy darabig. Hisz' mi is kellhet a mozikba a strandszezon és a nyári hangulat megalapozásához, mint néhány jól kifejlett emberevő víziállat, sikoltva fel-alá szaladgáló nők bikiniben és anélkül, no meg literszámra szétlocsolt művér? 'szintén? Bármi más.

Ha egy zsánerfilm a közepe felé kezd méltathatatlanul rossz lenni, felmerül a gyanú (vagy a mentegetés vágya?): bizonyára csak paródiának szánták. Most vergődjünk, mint a filmbéli halacskák a szárazföldön, hogy komolyan gondolta-e ezt valaki is az alkotók közül? Vagy hagyjuk a csudába az egészet, ne hüledezzünk a sok butaságon, hanem nevessünk, ha bírja a gyomrunk; hiszen mint a 2010-es Piranha folytatása, ez a film is valamiféle animálhorror elé tartott görbe tükör kívánna lenni. Erre a görbetükörségre azért gyanakszunk, mert hirtelen feltűnik David Hasselhof is - de sajnos saját paródiájának is gyenge. A klisék nincsenek eléggé kifordítva ahhoz, hogy igazán nevettessenek; az egész inkább kínos, mint vicces: az olcsó altesti humortól a Darwin-díjas halálokig. A rendező hiába akarja a szatíra mögé bújtatni a szoftpornóba (mi másért a DD megjelölés a címben) és teljes debilitásba futó sztoriját, az eredmény élvezhetetlen. Csak az a jó benne, amikor a csapból is piranhák folynak. Ez viszont nemhogy egy mozifilmhez, de még egy rafináltabb szóvicchez sem elég.

A Piranha 3DD tipikusan az a valami, amit elnézve újra és újra rá kell jönnünk: mindig van lejjebb. Egyetlen erénye, hogy csak 83 percig tart.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.