Film

Stratton

  • 2018. január 7.

Film

Trend manapság motorcsónakra kapva üldözni az ellent. Nemrégiben Samuel L. Jackson tüzelt a vízben (és vizelt a tűzben), s máris itt van lövöldözni angol kollégája, Dominic Cooper. A Sokkal több mint testőr c. halhatatlan opusban a határidő-dramaturgia szabta meg a piff-puff ritmusát – itt is. Ott végtelenül különlegesen kiképzett ügynökök küzdöttek vérszomjas szláv banditák ellen – itt is. Ott egy áruló szolgáltatta ki a derék harcosokat a nyugati civilizációt legyűrni kívánó gonoszoknak – itt is. Ott, hogy a kedves néző vidáman tudja elfogyasztani a sok lőtt sebet, kiloccsant agyvelőt, fölrobbant járművet, az egész cucc humorba volt lógatva.

Na, az itt nincs.

Itt a rendkívül legkülönlegesebb elitharcos angol deszantkommandó nagyon speciálisan kiképzett főcsővezetője, ha éppen nem a ravaszt nyomkerássza hipermodern, kétéltű lőfegyverén, akkor igen komoran néz, s látszik rajta, hogy a világ megmentése foglalkoztatja egyedül, meg az, hogy minden körülmények között megőrizze roppant férfias testtartását. Ő bizony a gyárudvar közepéről, a géppityut leszámítva úgyszólván egy szál pöcsben szedegeti le az emeleti fedezékekből lődözőket. Az meg csak természetes, hogy a legkülönlegesebb egység legkülönlegesebb parancsnoka (aki egy nő, ahogy az már lenni szokott a deszantos szakmában) megnyílik neki, s magánéleti problémáit (egykori románcát az aktuális főgonosszal, naná) vele megosztja…

Sanszos, hogy a még akciófilmes vonalon is amatőr történet- és jellemépítés dacára ez a színtiszta klisékből összehordott marhaság hamarosan folytatódik.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.