Évi közel 20 milliárdot kereshet Mészáros Lőrinc és Szíjj László az autópálya-koncesszión

  • narancs.hu
  • 2023. november 15.

Gazdaság

Minden jel szerint megérte belevágniuk ebbe az üzletbe is.

A G7 számításai szerint évente 19,6 milliárdos profitja lehet a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt, ami tavaly szeptemberben vette át az állami gyorsforgalmi utak többségének üzemeltetését az állami Magyar Közút Nonprofit Zrt-től. 

A gazdasági lap szerint az MKIF tehát várhatóan 35 évre 684 milliárd forint tiszta nyereséggel számolhat, úgyhogy nagyon jó üzlet ez a koncesszió. A lap részletekbe menően is levezette, ibe fog kerülni a már meglévő autópályák üzemeltetése és a továbbiak építése: ezek alapján az M5-M6 autópályák egy kilométerének megépítése és üzemeltetése nettó 328 millió forintba kerül, míg a MKIF 116 millió forintért üzemeltet egy km már meglévő gyorsforgalmi utat. A 2023-ra tervezett nettó 143 milliárd forintos koncessziós díj azt jelenti, hogy minden egyes sztrádakilométer fenntartása nettó 116 millió forintba kerül. Ezek alapján évente 19,6 milliárd forint lehet az MKIF-vállalkozások haszna, vagyis a 35 éves koncessziós időszak alatt 684 milliárd forintot profitálhat Szíjjj László és Mészáros László az autópályakoncessziós üzletből.

MEgkérdezték az MKIF-t, hogy mennyire elégedettek a profittal, ezt a választ kapták:

„A koncesszió időtartama 35 év. Ez egy hosszútávú befektetés. Ezért azt gondoljuk, hogy az első négy hónap után ez a kérdés nem időszerű. A cél, hogy a közlekedők jó minőségű utakon közlekedhessenek. Mi ezért dolgozunk. A Fejlesztési Terv szerint, tervszerűen haladunk a munkáinkkal.”

Ehhez kapcsolódik, hogy az Európai Bizottság októberben három kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen, az egyiket közbeszerzésre és a koncessziókra vonatkozó uniós szabályok be nem tartása miatt.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mészáros és Szíjj autópályakezelője: az autósokon múlik, ne legyen dugó a felújítások alatt

A NER-es céget kérdeztük, miért változtatták akadálypályává az M3-ast, ahol egyszerre hat-nyolc szakaszon végeznek sávkorlátozásokkal járó felújítást, amivel gyakran 5 kilométeres dugókat okoznak több mint egy éve. Mészáros Lőrinc és Szíjj László konzorciuma szerint az autósokon múlik, hogy ne torlódjanak fel. A felújítások jövőre is folytatódnak, a dugók még egy évig biztos kitartanak.