Tévé

A jéghegy csúcsa - Édes Élet Holiday

Interaktív

Hosszú évek össznépi tapasztalása szerint a nyár kimondottan káros hatással van a televíziózás színvonalára.

Igaz, a Tv2 illuminátus világ-összeesküvést feltáró oknyomozó összeállítása a múlt héten igazi, évszaktól független tévés mélypont volt, ám a csatorna megannyi más műsora jól illusztrálja a tartósan magas napi középhőmérséklet negatív hatásait.

Nagy Alekosz és Baukó Éva

Nagy Alekosz és Baukó Éva

 

Ilyenkor bizony még az Édes Élet is tud lejjebb szállni szokottan alacsony nívójáról. A Tv2-höz közel eső celebeket fölvonultató műsor, amelyben pár szezonnal ezelőtt Berki Krisztián (nem a tornász olimpiai bajnok) hungarocellt vásárolt aranytömb gyanánt Klapka Györgytől (nem a 19. századi hős honvédtábornok), majd kivasaltatta a herezacskóját, nyáron még önmagának is alálicitál. Az álreality mintha elcsapta volna – amúgy okkal rejtőzködő – forgatókönyvíróit, hogy ezen a nyáron végképp a lovak és a celebek közé hajítsa a gyeplőt. Pintér Tibor (a lovas színházból) például teljes adáson keresztül barátkozik egy „vadlóval”, Sági Szilárd („a Hal a tortán sztárja”) saját kezűleg nyírja le bájos kisded ikerfiai haját, Emilio (másként Jellinek Emil) és neje, Tina pedig összefut a Balatonnál Dévényi Tibi bácsival. Szóval a képernyőn hozzávetőleg a semmi látható, aminél egy találomra kiválasztott térfigyelő kamera felvételei is könnyen érdekesebbnek bizonyulhatnának.

A mórikálás természetesen e gyakorlati műsorszünet időtartama alatt is föltartóztathatatlanul zajlik: mindahány celeb és celebpár bőszen imitálja önmagát, s ki rutinos lazasággal, ki meg leckefelmondó hanghordozással osztja az észt és eredetieskedik. „Ez a koncert lett volna a jéghegy csúcsa” – mesél például fellépéssorozatának remélt megkoronázásáról Curtis (nem a Tony), s hasonló originális megfogalmazásokat számolatlanul hallhatunk a műsorban. Habár ezen a téren meg a 4-6-os villamos kedélyes közege takarhatná homályba a műsort, az ott pár perc alatt összegyűjthető népi mondások és szófordulatok valóságos tárházával.

A nyári évad legnagyobb ambícióval tálalt vonulata most kétségkívül Nagy Alekosz és Baukó Éva görögországi last minute-túrája, s ez önmagában is mindent elmond a dolce vitának erről a legolcsóbb kiszereléséről. Az RTL Klubhoz hűtlenné vált két hajdani villalakó hellén ténfergése során mindössze csak egyvalamit kerül állhatatosabban a helyi kultúránál: az őszinteséget. Szárazon és vízen, reggeli pitaevés közben és esti buliban egyaránt kilóg a szájukból az így-úgy előre megbeszélt, tódító szöveg, s habár közös villamúltjuk már hozzászoktatta Alekoszékat a kamerák előtti vegetálás állapotához, a néző csakis közönnyel szemlélheti üres létezésüket. Nagyhangú jelentéktelenségük így, a görög ég alatt egyrészt különösen érzékletessé válik, másrészt olyan, mintha a nyugati civilizáció földrajzi kezdőpontján e hajdan szépreményű projekt végselejtjét képviselné. Rossz nézni őket, s persze tökéletesen fölösleges is. Ha az igazi édes életre lennénk kíváncsiak, böngésszük inkább az Instagramot. Ott legalább valóban gazdag és szép embereket találhatunk.

Tv2, július 28.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.