„Gyula város képviselő-testületének legutóbbi ülésén Alt Norbert (Fidesz-KDNP) alpolgármester jelentette be a jó hírt: jövőre megújul a több mint 100 éves gyulai vasútállomás. A Gyulai Hírlap értesülése szerint a Magyar Államvasutak mintegy 60–70 millióból korszerűsíti városunk pályaudvarát. A Gyulai Hírlapnak Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, a MÁV saját forrásából végzi el a gyulai pályaudvar felújítását. A kivitelezési tervek már készen vannak, a felújítás műszaki előkészítése megtörtént. A munkálatok megkezdésének tervezett ideje 2014 júniusa, befejezése pedig 2014 decembere” – írta még 2013 novemberében Gyulai Hírlap, a kormánypárt helyi, közpénzből megjelenő propagandakiadványa.
A gond nem csak az, hogy azóta sem történt semmi, hanem az is, hogy azóta sem állt ki a nyilvánosság elé a még mindig alpolgármesterként ténykedő Alt Norbert, hogy elmondja a rossz hírt. Azt, hogy miért nem kezdődik a beruházás, hol akadt el, s mindez mennyi késedelmet szenved az idegenforgalmáról is híres városban, ahol a vonaton érkezőket elég siralmas látvány fogadja. Nagyjából olyan kép tárul a szemünk elé, mintha az elmúlt század hatvanas-hetvenes éveiben járnánk.
A Fidesz-KDNP-nek semmi sem drága, a következetesség pedig nem tartozik az erényeik közé. A tavasszal, a mögöttünk hagyott országgyűlési kampányban, a negyedik parlamenti ciklusára készülő Kovács József országgyűlési képviselő a maga részéről mindent bevetett a győzelem érdekében. Ennek része volt a Görgényi Ernővel (Fidesz-KDNP) gyulai polgármesterrel közösen tartott idén február végi tájékoztatója. Itt elhangzott: „Február 23-án jelentettük be a jó hírt, hogy idén nyáron elkezdődik a gyulai vasútállomás felújítása. Az állomás jövő nyárra visszakapja a monarchiabeli kinézetét. Dr. Görgényi Ernő polgármester úr tájékoztatójából pontosan kiderül a gyulai vasútállomás felújításának kronológiája, a beruházás várható lépései. GYULA ELŐRE MEGY, NEM HÁTRA!” – írta a Facebook-oldalán. Nem sokkal később a Narancs.hu emlékeztette Kovácsot, hogy hasonló bejelentés már volt, mégsem történt semmi, éppen ezért kellett ezt az újabb, a propagandistáknak szóló tájékoztatót megtartani. (Közben a rendszerváltás óta Békés megye az országon belüli területi versengés egyik legnagyobb vesztese.)
A helyzet kísértetiesen hasonlít a nyolc-kilenc évvel ezelőttire. Abból az elhangzásakor akár valósnak tűnő bejelentésből, hogy idén nyáron elkezdődik a vasútállomás felújítása, október végén vajmi keveset látni. Ma is szocreál, vagy legjobb esetben is posztszocreál épületegyüttes árválkodik a sínek mellett. S most ugyanúgy, ahogy 2013-2014-ben, a bejelentés után kiderül, hogy a semmi sem igaz belőle.