Az olasz belügyminiszter kitiltotta a tengerparti strandokról a mozgóárusokat

  • narancs.hu
  • 2018. július 6.

Külpol

Azért, hogy megvédje a nyaralókat a migránsoktól.

Matteo Salvini olasz belügyminiszter pénteken bejelentette, hogy biztonságos tengerpart névvel hatósági fellépést rendelt el az olaszországi tengerparti strandokon a legkülönbözőbb használati cikkeket és szolgáltatásokat áruló migránsokkal szemben. Mindezt azért, mert azoknak az olaszoknak, akik szerencsések és a napernyők alatt pihenhetnek, joguk van, hogy ezt biztonságban tegyék.

A belügyminiszteri rendelet szerint idén nyáron az olaszországi tengerpartokat tüzetes ellenőrzésnek vetik alá a strandokon mozgóárusként tartózkodó bevándorlók eltávolítására. A helyi rendőrségek feladata lesz a tengerparti járőrszolgálat megerősítése. 
A rendelet azokat a bevándorlókat célozza, akiknek az a megélhetési forrásuk, hogy a legkülönbözőbb strandcikkeket cipelik magukkal és árusítják: a bizsuktól a napszemüvegeken át a labdákig és a fürdőruhákig, sőt élelmiszerig. Van közöttük észak-afrikai, közép-afrikai és ázsiai származású is. Szolgáltatásként tetoválást és frizurakészítést, valamint kínai masszázst is ajánlanak.

A hatályos olasz törvények szerint az árusok, mivel feketén végzik tevékenységüket, 100 eurótól 7 ezer euróig terjedő bírsággal büntethetők az áru lefoglalásával, ezt azonban a hatóságok eddig ritkán hajtották végre. 
Matteo Salvini most felszólította a tengerparti önkormányzatok polgármestereit és a helyi kereskedőket is, hogy lépjenek fel a migránsok ellen. 
A Confesercenti olasz kereskedelmi, idegenforgalmi és szolgáltatási szövetség üdvözölte a belügyminiszteri intézkedést, hangsúlyozva, hogy az érintett ágazatokban Olaszországban mintegy 100 ezer bevándorló dolgozik feketén, 22 milliárd euró forgalomtól fosztva meg a törvényesen ugyanezen a területen dolgozókat.

(via MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.