Orosz dezinformációs kampányt lepleztek le Franciaországban

  • narancs.hu
  • 2023. június 13.

Külpol

A cél az volt, hogy neves lapok honlapjaihoz hasonló felületeken ontsák az orosz propagandát náci ukránokról és a szankciók hatástalanságáról.

Franciaország széles körben futtatott orosz dezinformációs kampányt leplezett le, amelynek célja az Ukrajnának nyújtott nyugati támogatás aláásása volt – jelentette be a Viginum, az ország külföldi online beavatkozások kiszűrésével foglalkozó ügynöksége, írja a Telex a Politicót idézve.

A kampány oroszbarát tartalmak terjesztéséből állt olyan médiumokra hasonlító felületeken, mint a Le Monde, a Le Figaro és a Le Parisien, emellett kormányzati honlapok kamuverzióit is létrehozták. A cikkek nagyobb elérését hamis közösségi médiás profilokkal segítették, emellett az orosz nagykövetségek és kulturális központok online fiókjai aktívan részt vettek a dezinformáció terjesztésében. 

A fő témakörök közé tartozott az Oroszország elleni szankciók hatástalansága, a nyugati államok „ruszofóbiája”, a náci ideológia állítólagos túlsúlya az ukrán tisztviselők körében, és az ukrán menekültek befogadásának negatív hatásai az európai országokra. Nem ez az első ilyen, korábban német nyelven lepleztek le hasonlót, ekkor a FAZ-t, a Der Spiegelt és a Bildet utánzó felületeken terjesztették az oroszok a saját, félrevezető üzeneteiket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.