Női jogi egyenlítő

A blogról

  • 2011. december 5.

Női jogi egyenlítő

A Női Jogi Egyenlítő bloggerei különböző területeken dolgozó aktivisták. Munkájukban az a közös, hogy mindannyian feminista szemüveget viselnek, melynek lencséje alatt világosan kirajzolódnak a nemi egyenlőtlenségek, legyen szó a mindennapokról, az intézményi működésről vagy éppen a kultúráról.

Ha eddig elolvasta, három eset lehetséges, kedves olvasó: 1. egyáltalán nem tudja, miről beszélünk, mert tele vannak a fenti mondatok olyan szavakkal, amelyek nem részei a mai magyar közbeszédnek; 2. azt hiszi, hogy tudja, miről beszélünk, és már legyintett is lenézően, mert a feminizmusról, a nemi egyenlőtlenségekről és a hozzájuk kapcsolódó fogalmakról eddig csak tévhitekkel találkozott, és azokat -- jobb híján -- átvette; vagy 3. már feminista, és velünk örvendezik, hogy a Magyar Narancs ilyen progresszív.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.