Shakespeare Fesztivál

  • 2013. június 24.

Snoblesse

Shakespeare kifulladásig, színpadon, filmen, zenében.
false

Mándy Ildikó Társulata élőben, a Berliner Ensemble pedig filmen adja elő a 404 éves szonetteket, s ez még semmi, mert Márkos Albert W.H. formációja jóvoltából megzenésítve, a free jazz és a spoken word keveréknyelvén is megszólalnak Shakespeare szonettjei. A Várszínpadon Hamlet apjának szelleme kísért, a kamarateremben pedig Tony Richardson 1969-es Hamlet-filmje teszi ugyanezt. Ugyancsak itt kerül sor Zeffirelli két évvel korábban készült Makrancos Hölgyének  vetítésére, a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház pedig a színpadon kelti életre a vérbő vígjátékot. Nádasdy Ádám fordításélményeiről (is) mesél, Rómeó és Júlia árnyalakban is megjelenik és Shakespeare-t konferencián is kitárgyalják a szakemberek. És még ezeken túl is számos Shakespeare-közeli program várja a fesztivállátogatókat.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.