Nemcsák Károly nem szereti a politikát, de Szentkirályi Alexandrában nagy lehetőséget látott

  • narancs.hu
  • 2025. január 11.

Színház

A Fidesz legszűkebb holdudvarába tartozó színész szerint a színészek közt a média miatt van feszültség, de Pintér Bélának adna állami támogatást.

Egészen új szempontot hozott be Nemcsák Károly Veiszer Alindának adott interjújában, amelyet a Telex szemlézett: szerinte a színésztársadalomban is jelen lévő politikai színezetű vitákat tulajdonképpen az újságírók gerjesztik, miközben ő maga például „nem szereti és nem is nagyon érti a politikát.” Nemcsák hozzátette, „akárki van a hatalmon, a gondok ugyanúgy léteznek”, illetve azt is, hogy „együtt kellene a gondokat megoldani”, ő maga pedig nagy politikai megnyilvánulásokat nem tesz, ugyanis nem ez a szakmája.

 
Nemcsák Károly
Nemcsák Károly / Facebook
 

Ez azért érdekes, mert az ország egykori Vágási Ferije Orbán Viktor és a Fidesz egyik legbiztosabb támogatója a magyar kultúra szereplői közül: 2014-ben még Vágási Feri bőrébe bújva is kampányolt a kormánypártnak Gazdagréten egy plakáton, rendszeresen focizik is Orbánnal, tavaly pedig arról beszélt, hogy a „baloldal” támadja állandóan a hozzá hasonló jobboldali művészeket. 2024 nyarán a fideszes Szentkirályi Alexandra mellett kampányolt, mielőtt a politikus visszalépett volna Vitézy Dávid javára. Hogy pontosan mi vezette Szentkirályihoz, arra kicsit maszatolós választ adott: „Én egy lehetőséget láttam Alexandrában, és arra gondoltam, hogy sok vitás kérdést a főváros az ő vezetésével meg fog oldani.”

A színházak támogatásáról azt mondja, sokkal több színházi társulat van, mint régen, tehát ugyanazt a tortát több szeletre kell vágni. De hozzátette, például Pintér Béla társulatának adna támogatást annak ellenére, hogy az Örkény Színház előtti beszédét szörnyűnek és méltatlannak találja.

Az interjúban azért szó van valóban fontos dolgokról is: Nemcsák Károly nagyon szereti a Szomszédokat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.