Nemcsák Károly nem szereti a politikát, de Szentkirályi Alexandrában nagy lehetőséget látott

  • narancs.hu
  • 2025. január 11.

Színház

A Fidesz legszűkebb holdudvarába tartozó színész szerint a színészek közt a média miatt van feszültség, de Pintér Bélának adna állami támogatást.

Egészen új szempontot hozott be Nemcsák Károly Veiszer Alindának adott interjújában, amelyet a Telex szemlézett: szerinte a színésztársadalomban is jelen lévő politikai színezetű vitákat tulajdonképpen az újságírók gerjesztik, miközben ő maga például „nem szereti és nem is nagyon érti a politikát.” Nemcsák hozzátette, „akárki van a hatalmon, a gondok ugyanúgy léteznek”, illetve azt is, hogy „együtt kellene a gondokat megoldani”, ő maga pedig nagy politikai megnyilvánulásokat nem tesz, ugyanis nem ez a szakmája.

 
Nemcsák Károly
Nemcsák Károly / Facebook
 

Ez azért érdekes, mert az ország egykori Vágási Ferije Orbán Viktor és a Fidesz egyik legbiztosabb támogatója a magyar kultúra szereplői közül: 2014-ben még Vágási Feri bőrébe bújva is kampányolt a kormánypártnak Gazdagréten egy plakáton, rendszeresen focizik is Orbánnal, tavaly pedig arról beszélt, hogy a „baloldal” támadja állandóan a hozzá hasonló jobboldali művészeket. 2024 nyarán a fideszes Szentkirályi Alexandra mellett kampányolt, mielőtt a politikus visszalépett volna Vitézy Dávid javára. Hogy pontosan mi vezette Szentkirályihoz, arra kicsit maszatolós választ adott: „Én egy lehetőséget láttam Alexandrában, és arra gondoltam, hogy sok vitás kérdést a főváros az ő vezetésével meg fog oldani.”

A színházak támogatásáról azt mondja, sokkal több színházi társulat van, mint régen, tehát ugyanazt a tortát több szeletre kell vágni. De hozzátette, például Pintér Béla társulatának adna támogatást annak ellenére, hogy az Örkény Színház előtti beszédét szörnyűnek és méltatlannak találja.

Az interjúban azért szó van valóban fontos dolgokról is: Nemcsák Károly nagyon szereti a Szomszédokat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.