Lemez

Volbeat: Seal The Deal & Let’s Boogie

  • - greff -
  • 2016. július 30.

Zene

Elvis Presley 1977 nyarán búcsút intett a bolygónak, de sokan azóta is őt keresik minden eldugott szegletben. Ez az áldatlan állapot azonban nemcsak a parókás imitátoroknak kedvez, hanem azoknak is, akik a nehezebb utat választva a mester zenei világát kísérlik meg újrateremteni más és más közegben. A kevés sikeres vállalkozás egyike nyilvánvalóan Glen Danzigé volt, aki a Misfits élén örökre beírta a nevét a popkultúra nagykönyvébe a setét punk-Elvis megteremtésével. A dán Volbeaté nem ennyire falrengető dobás, de azért nincs mit csodálkozni azon, hogy Presley-t Johnny Cash-sel, majd e keveréket a Metallica érett világának kimértebb témáival összeeresztő társaság az elmúlt évek során a második vonal tetejéig tudott emelkedni, és a legnagyobb fesztiválok afféle betonoszlopává vált – hiszen a Volbeat tényleg nagyon jól szól, és úgy újszerű, hogy közben minden másodpercében barátian otthonos.

false

A zenekar hatodik lemeze, mint a hatodik lemezek általában, már semmi újat nem hoz, mégis sokkal erőteljesebb, mint a megelőző kettő volt. A Seal The Deal egy rég beérkezett zenekartól meglepően ihletett munka, ami főleg Michael Poulsen gyakran szívhasító énekdallamain érezhető, meg mondjuk azon, hogy milyen tökéletes érzékkel választották ki most a fémesebb saját számok mellé a fesztelenebb feldolgozásokat, amelyek közül a csupán leheletfinoman a rockabilly felé tolt Battleship Chains (eredetileg a Geor­gia Satellites southern rockos slágere) a célfotó szerint orrhosszal veri az eredetit. Meg a Volbeat saját új dalait is – de ne legyünk ünnep­rontók.

Universal, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.