Matolcsyék kétszer vették meg ugyanazt az épületet

  • narancs.hu
  • 2019. december 11.

Belpol

A várbeli ingatlanra így összesen 10,5 milliárdot költöttek.

"Matolcsy György jegybankelnök és csapata néhány éven belül kétszer vette meg ugyanazt az ingatlant, csak közben jelentősen felverte az árát – saját maga számára", írja a 24.hu. A lap rekonstruálta a furcsa tranzakciósorozatot és arra jutottak, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) megvette a Budai Várnegyed központjában álló műemléképületet, ingyen továbbajándékozta, pénzt adott a felújításra, majd visszavásárolta, "piaci áron".

Az MNB idén novemberben bejelentette, hogy 8,7 milliárd forintért megvette az Úri utca 21. szám alatt található régi városháza épületét. Az elmúlt években ez az épület a jegybank által létrehozott Pallas Athéné Domus Sapientiae Alapítvány (PADA) tulajdonában volt.

A lap figyelmeztet, a jegybank ugyanezt az épületet már egyszer, 2014-ben megvette, még hozzá a Magyar Tudományos Akadémiától. Akkor 1,9 milliárdot fizettek a műemléképületért, ahol korábban az MTA Nyelvtudományi Intézete működött.

Három hónap után azonban az MNB továbbadta az épületet, ingyen. Akkor került a PADA-hoz, akik felújították, nagyjából 4 milliárd forintból, amit az alapítvány az MNB-től származó indulótőkéjéből tudott kifizetni.

Majd eljött 2019 novembere, amikor az MNB 8,7 milliárdot fizetett a már felújított épületért. Így összesen 10,5 milliárdjába került az épület, a négyzetméterár megközelítette a 2,8 milliót.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.