Mégsem mese az orosz titkosszolgálatok folyamatos magyarországi kavarása

  • narancs.hu
  • 2017. március 24.

Belpol

A miniszterelnök is képben van.

Tálas Péter a kelet-közép-európai térség biztonságpolitikájának legismertebb magyar szakértője volt vendége Rónai Egonnak a tegnap esti Egyenes beszéd c. műsorban az ATV-n.

false

 

Fotó: ATV

A szakértőt Katrein Ferenc Indexen kirobbantott kémbotránya miatt hívták meg a műsorba, s rögtön azzal kezdte, hogy biztonságtechnikai szempontból a hazaáruló az, akit a bíróság elítél. S ő speciel nem emlékszik arra, hogy Magyarországon az elmúlt 25 évben lett volna erre precedens.

Tálas szerint

Katrein Ferenc információi a szakma számára

nem voltak újak. Elismerte többek között azt, hogy az oroszok nagyon erőteljes titkosszolgálati tevékenységet folytatnak, amivel a magyar szolgálatok tisztában vannak és erről napi szinten tájékoztatják a miniszterelnököt. Hogy a kormány ezzel mit kezd, az már a politikus felelőssége.

Egy leszerelt műveleti vezető

szerinte tisztában van vele, hogy mi az, amiről beszélhet, s a nyilvánosságra került információk nyilvánvalóan nem államtitkok.

Tálas Péter azt mondta: a gyakorlat valóban az, hogy amikor csak lehetséges, a nagyhatalmak megpróbálják beépíteni ügynökeiket bizonyos országokba, ez történhetett Magyarországon is. Kijelentette: alapvetően egyetért azzal, hogy lehet orosz veszély hazánkban.

Szóba került

a szerdai londoni terrortámadás

is, a merénylet kapcsán a szakértő azt nyilatkozta, hogy gyengülnek a dzsihádisták. Kijelentését azzal magyarázta, hogy a merénylőt nem irányították, s a nagy logisztikai háttérrel rendelkező terrortámadások helyett most már primitív eszközökkel végrehajtott támadásokat alkalmaznak a merénylők. A magyar jogi határzárról és intézkedésekről úgy fogalmazott: nem ez védi meg az országot az iszlamista terrorizmustól.

 

A leadkép forrása: www.commdignew.com

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.