A BKV lapunkhoz is eljuttatott közleménye szerint a sikló Margit és Gellért nevű járművei tavaly szeptember 1-jén költöztek át a vállalat Vasúti Járműjavító telepére, ahol mindenre kiterjedő felújításon estek át: javították és kicserélték az elektromos egységeket, a vázszerkezetet, a fényezést, kívül-belül új faborítás készült, újra legyártották az ablakokat és az ajtókat, de felújították a vészfékek rendszerét is, amely kötél-szakadás vagy sebességtúllépés esetén megállítja a kocsikat a ferde pályán.
Az elmúlt hónapokban a 30°-os lejtésű, 100 méter hosszúságú pálya többek között új síneket, kapcsolószerkezeteket, leesés elleni védelmi rendszert kapott, a támfalak melletti lépcsők mellé pedig korlát épült. A korlátnak köszönhetően az utasok a pályán megálló kocsiból is biztonságosan ki tudnak szállni, és meg tudják közelíteni a legközelebbi állomást.
A két jármű – a Margit és a Gellért – december 15-én került vissza a helyére, majd a pályamenti működtető berendezések visszaszerelése és beállítása után a próbafutások sikeresek voltak.
A Közlekedési Hatóságtól kapott üzembehelyezési engedély kézhezvétele után újra szolgálatba áll, 8 és 22 óra között szállítja az utasokat.
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!