Külföldiekkel erőszakoskodó biztonsági őrök ellen emeltek vádat

  • narancs.hu
  • 2024. október 18.

Bűn

Gázsprayvel fújtak le három férfit a VII. kerületben, majd az egyikük fejét addig verték a falba, míg az el nem ájult, és életveszélyes sérüléseket szenvedett.

Végrehajtandó börtön- illetve fegyházbüntetést kér négy, külföldieket bántalmazó biztonsági őrre a Fővárosi Főügyészség. Az MTI-hez pénteken eljuttatott sajtóközleményben a főügyészség azt írta: a négy vádlott egy budapesti, VII. kerületi szórakozóhely biztonsági szolgálatának tagjai voltak, ahol tavaly június 4-én egy Magyarországon élő és dolgozó brazil férfi szórakozott két szintén brazil barátjával.

A három brazil vendég, miután távozott a szórakozóhelyről, az utcán beszélgetett. A biztonsági őrök egyike megpróbálta őket távozásra bírni, majd miután ott maradtak, röviddel hajnali három óra előtt az egyik vádlott, egy 39 éves őr is odament, és a brazilokat gázsprayvel lefújta. Ettől ketten elmentek, az egyik sértett azonban az utca túloldaláról felháborodottan gesztikulált, mutogatott a biztonsági őrök felé. Ezt látva egy másik, 41 éves őr odament hozzá, és szintén gázsprayvel közvetlen közelről az arcába fújt.

A sértett ezután is a helyszínen maradt, ahol több mint 15 percen át igyekezett a szemébe fújt permetet kitörölni. Eközben időnként továbbra is a biztonsági őrök felé gesztikulált, majd egy közeli konténerből kivett egy üres italosüveget. Ezután három őr körbevette, a 41 éves vádlott gázsprayvel ismét felé fújt, mire a sértett a nála lévő üveget felemelte, de a főügyészség szerint azzal nem támadott vissza.

Az egyik őr azonban hátulról elkapta, a nyakát fojtófogásba szorította és a sértett fejét többször, erősen egy épület falába verte, majd az ütésektől elkábult sértettet a földre dobta.

A támadók közül hárman tovább bántalmazták a földre került külföldit. Egyikük a békítő szándékkal közbelépni igyekvő brazil barátját is megütötte és erősen megrúgta, majd társa gázsprayvel lefújta a sértettet, „viperával” megfenyegette, a távozás közben pedig egy másik őr tarkón is ütötte.

Az összevert sértett a főügyészségi közlemény szerint a hosszabb bántalmazástól életveszélyes sérüléseket szenvedett.

Ezért három támadót életveszélyt okozó testi sértés bűntettével, a másik sértettet megrúgó őrt ezen túl súlyos testi sértés bűntettének kísérletével is, a gázsprayt használó és viperával fenyegető férfit – előélete miatt többszörös visszaesőként – pedig felfegyverkezve elkövetett garázdaság bűntettével vádolták meg.

A főügyészség velük szemben végrehajtandó szabadságvesztés kiszabására és biztonsági őri foglalkozástól eltiltásra tett indítványt a Fővárosi Törvényszékhez benyújtott vádiratában. A gázsprayt használó 41 éves férfi esetében indítványozták, hogy ne lehessen feltételes szabadságra bocsátható, illetve rendeljék el egy korábbi, felfüggesztett börtönbüntetésének a végrehajtását is. A nyomozás korábbi szakaszában a vádlottak bűnügyi felügyelet alatt álltak, két támadó egy ideig letartóztatásban is volt – áll a közleményben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.