Bencsik mosónő lelkűletű primitív embernek nevezte V. Naszályi Mártát

  • narancs.hu
  • 2021. május 21.

Fekete Lyuk

A Médiatanács azonban nem ítélte el.

Mint arra a Mérce emlékeztet, idén márciusban a Hír TV Sajtóklub című műsorában Bencsik András „mosónő lelkületű primitív embernek” nevezte V. Naszályi Mártát, mert az I. kerület polgármestere negatívan nyilatkozott az Orbán-kormány Várnegyeddel kapcsolatos terveiről  a Deutsche Welle riportfilmjében.

A műsorban még ennél is kacifántosabb dolgok hangzottak el Bencsik és Bayer Zsolt szájából, például  a következő: „Talán a német emberek nem ennyire büdös görények, mint a közszolgálati német televízió" -  idézi a jobboldali megmondóembereket a Mérce.

Az adás után Kocsis-Cake Olivio beadványt nyújtott be a Médiatanácshoz, de mint az a  Párbeszéd országgyűlési képviselőjének Facebook-posztjából kiderül, a Médiatanács visszadobta azt:

"Indoklásuk egészen elképesztő, ugyanis arra jutottak, hogy a Sajtóklubban elhangzó kifejezések teljesen ártalmatlanok, közbeavatkozásra, vizsgálatra nincs szükség, mivel a kijelentések nem alkalmasak valamely társadalmi csoporttal szemben a puszta ellenszenvnél jóval súlyosabb negatív vélemény kialakítására" -  írja a képviselő.

 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.