Marton Éva énekel, a közönség zsidózik az MMA közgyűlésén

  • narancs.hu
  • 2015. november 5.

Fekete Lyuk

Gulyás Márton tiltakozó akciója nem maradt válasz nélkül. Vigyázat, videó!

Már beszámoltunk arról, mi történt a Magyar Művészeti Akadémia közgyűlésén. Most azonban Gulyás Márton közzétett egy videót az incidensről.

A kedvenc részünk 1:10-től kezdődik, amikor az akadémikusok közül videózó operatőr mellett megszólal egy bácsi, és maga elé dörmögi, hogy "mocskos zsidó banda". Rögtön ezután pedig Marton Éva operaénekes, az MMA tagozatvezetője a színpadon kezd el énekelni, hogy ezzel belefojtsa a szót Gulyásba.

Gulyás az alábbi kérdésekről szeretne vitatkozni Feketével:

1) Mivel magyarázza és indokolja annak a 30 milliárd forintnak az elköltését, amit az elmúlt 5 év során az MMA rendelkezésére bocsájtottak?

2) Hogy gondolja, hogy törvényes lenne a működésük, miközben az Alkotmánybíróság kimondta: törvénytelenül alakultak köztestületté?

3) Miért vásárol milliárdokért ingatlanokat, amelyeket aztán képtelen hasznosítani, és miközben további tízmilliókat fizet havi szinten az üres ingatlanok őrzésére, illetve a titkárságának megfelelő iroda bérlésére?

4) Hogy képzeli, hogy miután egy 2012-es kormányrendelet megszabta az MMA-nak, hogy készítsen átfogó kultúrstratégiát 2013 október végéig, de ezt nem tette meg, hogy mindezek után azt várja, hogy felelős és elszámoltatható közintézményként tekintsen a közvélemény az MMA-ra?

5) Hogy képzeli, hogy teljes hatalmi és ideológiai befolyást szerezhet magának és baráti körének a teljes magyar kulturális/művészeti élet finanszírozására létrehozott Nemzeti Kulturális Alapban?

6) Hogy képzeli, hogy az állampárti diktatúra kiszolgálójaként, az elnyomó hatalom kegyeltjeként és legitimálójaként 2015-ben közszerepet vállal Magyarországon?

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.