Weinstein és Louis CK Oscar-esélyei

  • 2017. november 16.

Fekete Lyuk

„2027-et írunk, és ahogy az lenni szokott, itt van az Oscar a nyakunkon. Casey Affleck és Louis CK filmjéről beszél mindenki, amelyben két idősödő fickót alakítanak, akik útra kelnek, hogy felelevenítsék múltbéli, nőkhöz fűződő kapcsolataikat. A kritikusok nem győzték dicsérni a film metanarratív jellegét és a két nehéz életű férfiú őszinte alakítását. »A törékeny maszkulinitás bátor és elengedhetetlen vizsgálata« – jelentette ki egy kritika. A film finanszírozója Harvey Weinstein, a nagy visszatérő, akire alig lehet ráismerni, mióta lefogyott és új feleségével és újszülött gyermekével él. Nyilvánosan alig mutatkozik, de úgy tudni, teljes erőbedobással dolgozik a fegyvertartás amerikai megregulázásán.”

false

Így kezdi véleménycikkét Suzanne Moore, a Guardian publicistája, és arra a következtetésre jut – többek között a néhány éve még Hollywood szégyenének számító Mel Gibson példája alapján –, hogy milyen könnyedén megbocsátást nyerhetnek a nőket zaklató férfiak. És innen nézve – tesszük hozzá – Harvey Weinstein, Louis CK és Kevin Spacey 2027-es Oscar-esélyei egész jól festenek.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.