Film

A szerelem három évig tart

Film

Mivel kezdődik a nagy szerelem? Természetesen válással - adja meg a választ Frédéric Beigbeder A szerelem három évig tart című nagy sikerű vígjátékában. Igazi francia romkomnyitány ez, mind a történetet, mind a vágástechnikát figyelembe véve. Kár, hogy e kezdeti lendület hamar elfogy, és nem marad belőle más, mint egy sablonos szirupmese megspékelve néhány szórakoztatóbb pillanattal. A sztori természetesen nem túl bonyolult, bár kétségkívül annak akar látszani. Ám amit látunk-hallunk, az alig is több egy álomidill után elvált, önmagát sirató bölcsészfiú jeremiádjánál, avagy: mi történik Amélie pasijával három év és a kifulladó házasélet után.

Marc (Gaspard Proust) tehát siránkozik teli szájjal bele a kamerába, vagyis a képünkbe, miközben sorra dönti le a koktélokat meg a nőket. Már-már Jude Law Alfie-ját látjuk magunk előtt francia dresszben, de sajnos ehhez Gaspar Proust se nem elég markáns figura, sem túl megnyerő. Arról már nem is beszélve, hogy semmi olyat nem tud, amiért együtt kellene éreznünk vele. Hiába írja meg cinikus, "a szerelem három évig tart"-filozófiáját boncoló sikerkönyvét, attól még nem lesz érthetőbb sem a léha viháncolása, sem az önsajnálata. Az pedig végképp nem derül ki belőle, honnan is volt az a nagy fene szerelem, ami a filmet a hátán (mosolyán és bájain) vivő Alice-hoz (Louise Bourgoin) fűzte.

Persze ez egy könnyed komédia, miért akarnánk túl sokat tőle? Inkább higgyük el neki becsületszóra, hogy hősünk olyan fiú, aki miatt mi francia nők akarunk lenni, és miatta akarnak a férfiak is francia nőt.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.