Film

A szerelem három évig tart

Film

Mivel kezdődik a nagy szerelem? Természetesen válással - adja meg a választ Frédéric Beigbeder A szerelem három évig tart című nagy sikerű vígjátékában. Igazi francia romkomnyitány ez, mind a történetet, mind a vágástechnikát figyelembe véve. Kár, hogy e kezdeti lendület hamar elfogy, és nem marad belőle más, mint egy sablonos szirupmese megspékelve néhány szórakoztatóbb pillanattal. A sztori természetesen nem túl bonyolult, bár kétségkívül annak akar látszani. Ám amit látunk-hallunk, az alig is több egy álomidill után elvált, önmagát sirató bölcsészfiú jeremiádjánál, avagy: mi történik Amélie pasijával három év és a kifulladó házasélet után.

Marc (Gaspard Proust) tehát siránkozik teli szájjal bele a kamerába, vagyis a képünkbe, miközben sorra dönti le a koktélokat meg a nőket. Már-már Jude Law Alfie-ját látjuk magunk előtt francia dresszben, de sajnos ehhez Gaspar Proust se nem elég markáns figura, sem túl megnyerő. Arról már nem is beszélve, hogy semmi olyat nem tud, amiért együtt kellene éreznünk vele. Hiába írja meg cinikus, "a szerelem három évig tart"-filozófiáját boncoló sikerkönyvét, attól még nem lesz érthetőbb sem a léha viháncolása, sem az önsajnálata. Az pedig végképp nem derül ki belőle, honnan is volt az a nagy fene szerelem, ami a filmet a hátán (mosolyán és bájain) vivő Alice-hoz (Louise Bourgoin) fűzte.

Persze ez egy könnyed komédia, miért akarnánk túl sokat tőle? Inkább higgyük el neki becsületszóra, hogy hősünk olyan fiú, aki miatt mi francia nők akarunk lenni, és miatta akarnak a férfiak is francia nőt.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.