A francia versenyhivatal 220 millió eurós (több mint 76 milliárd forintos) bírságot szabott ki a Google amerikai vállalatra az online reklámpiacon folytatott gyakorlata miatt, és reformokra szólította fel az óriáscéget. A Google jelezte: megállapodott a versenyhivatallal többféle megoldásról, amely hozzájárulhat az online reklámpiaci működésének javításához.
Google France jogi igazgatója, Maria Gomri a vállalat blogján közzétett reakciójában rámutatott: a következő hónapokban tesztelik és fejlesztik ezeket a módosításokat, amelyek közül többet globálisan is bevezetnek.
Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter üdvözölte a versenyhivatal döntését, amely lehetővé tette a Google szankcionálását annak súlyosan versenysértő gyakorlata miatt. "Elengedhetetlen, hogy a területünkön működő internetes óriásvállalatok betartsák versenyszabályainkat" - húzta alá a miniszter.
A versenyhivatal eljárása a programozott hirdetési piacot veszi célba. Ennek során a hirdetők egy valós idejű, licit alapú platformon vásárolják meg az internetezők profilja alapján testre szabott hirdetések jogát. Ugyanakkor a Google az online reklámpiac más szegmenseiben is jelen van, köztük a kiadó reklámfelületeket értékesítő reklámszervereken. A techóriás ezt a vertikális integrációt eddig arra használta, hogy a legkedvezőbb árat ajánlva jogosulatlan versenyelőnyhöz jusson - magyarázta a francia versenyhivatal elnöke, Isabelle de Silva. A tisztségviselő szerint történelmi döntés született, mert ez volt az első alkalom, hogy a döntéshozók az online hirdetések alapját jelentő licitmechanizmusok komplex algoritmusainak működésén alapuló ítéletet hoztak.