Csak 2023-ra normalizálódhat a helyzet a légi közlekedésben

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. június 25.

Gazdaság

Állítja Detlef Kaiser, a Lufthansa német légitársaság igazgatósági tagja.

Detlef Kaiser, a Lufthansa német légitársaság igazgatósági tagja szerint a járatok helyzete csak jövőre térhet vissza a normális kerékvágásba.

A Welt am Sonntag című lapnak adott interjúban Kaiser azt mondta, "sajnos nem valószínű, hogy javulást fogunk látni ezen a nyáron".  Hozzátette, hogy a kialakult helyzeten most már csak a járatok számának a csökkentése segít. Ez nem csak Németországban, hanem az egész világon probléma. "Arra számítunk, hogy 2023-ban normalizálódik a helyzet" – mondta Kaiser.

Csütörtökön a légitársaság további 2200 járat törlését jelentette be Frankfurt am Mainban és Münchenben a nyári szezon közepén a mintegy 80 ezerből. Ez különösen a Németországon és Európán belüli járatokra vonatkozik, de az intézkedés nem érinti a hagyományos nyaraló célállomásokat.

A társaság két hete arról tájékoztatott, hogy júliusban mintegy 900 belföldi és európai járatot töröl, amelyeknek pénteken és hétvégén kellett volna közlekedniük. Ennek az intézkedésnek a fő oka a munkaerőhiány mind a repülőtereken, mind a légitársaságoknál.

Kaiser szerint a kezdetektől egyértelmű volt, hogy a légi közlekedési ágazatban a munkaerőhiány komoly problémát jelent majd. Például a frankfurti repülőtér jelentős összegeket fordít a munkaerő-toborzásra, de így sem sikerül gyorsan alkalmazottakat találni.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója májusban azt mondta, hogy a koronavírus-járvány utáni munkaerőpiaci utósokk súlyosan megzavarta a cég nyári terveit. A repülőterek, a légi társaságok és a földi kiszolgáló cégek munkahelyeket szüntettek meg a válság idején és most új alkalmazottak felvételével küzdenek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.