Horvátországban harmadik napja nincs új fertőzött, Szlovéniában stagnál az esetek száma

  • narancs.hu
  • 2020. június 7.

Katasztrófa

Horvátországban harmadik napja nem diagnosztizáltak új koronavírus-fertőzöttet, Szlovéniában stagnál az esetek száma, derült ki a válságstábok vasárnapi sajtótájékoztatóján.

Horvátországban az elmúlt 24 órában senkit nem diagnosztizáltak fertőzéssel, és nem regisztráltak új halálesetet sem, így az ismert koronavírus-fertőzöttek száma 2247, a járvány halálos áldozatainak száma pedig 103 maradt. Ez a harmadik egymást követő nap, hogy nincs új fertőzött az országban.

Az elmúlt tíz napban nulla és egy között ingadozott a napi új esetek száma. Az első fertőzés több mint három hónappal ezelőtti megjelenése óta 2126 beteget nyilvánítottak gyógyultnak. A diagnosztizált betegek közül 10-en vannak kórházban, közülük ketten lélegeztetőgépen.

A válságstáb újabb enyhítéseket jelentett be: az üzleteknek hétfőtől nem kell kötelezően bezárniuk egy órára délután, hogy fertőtlenítsék a helyiségeiket. A közegészségügyi intézet ajánlásai szerint ezt napközben folyamatosan kell megtenniük.

A szomszédos Szlovéniában az elmúlt egy napban eggyel, 1,485-re nőtt az új fertőzöttek száma, és nem regisztráltak új halálesetet az országban, így a járvány halálos áldozatainak száma 109 maradt. A diagnosztizált betegek közül mindössze öten vannak kórházban, közülük senkit sem ápolnak intenzív osztályon. Az elmúlt tíz napban nulla és kettő között változott az új koronavírus-fertőzöttek száma, ez alól csak június 5. volt kivétel, amikor 5 fővel nőtt az esetszám. Az aktív betegek száma 17 fő.

Horvátország és Szlovénia – április végétől és május elejétől – szigorú óvintézkedések mellett fokozatosan feloldotta a korlátozásokat, és újraindította a gazdaságot, valamint megnyitotta határait több uniós ország, köztük Magyarország előtt. (MTI)

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.