A Margit híd közelében elsüllyedt személyhajó, a Hableány kiemelését nehezíti, hogy nem lehet tudni, megroppant-e szerkezete az ütközéskor, a feltérképezést pedig az hátráltatja, hogy a búvárok nulla látótávolságban dolgoznak – mondta hétfőn az M1 csatornán Götz Sándor hajómérnök, aki részt vett a Clark Ádám úszódaru tervezésében.
Jelezte: ha a hajó az ütközéskor vagy a süllyedéskor megroppant, akkor az a kiemelés módján is nagyban változtat. Szerinte a víz alatti fotók alapján megállapítható, hogy a hajó orrával felfelé áll a meder alján, így a kiemelés előtt billentett helyzetéből először vízszintesbe kell hozni.
(MTI)
Kapcsolódó:
Intenzíven apad a Duna
Hétfő délelőtt 10 órakor 13 centiméterrel volt kisebb a vízszint a 12 órával korábbi értéknél.